همشهری‌آنلاین: شهردار منطقه ۲ از صدور پروانه شهرسازی برای مجتمع ایستگاهی خط ۷ مترو با هدف حمایت از توسعه حمل و نقل عمومی و ترغیب شهروندان به استفاده از آن خبر داد.

رسول كشت پور

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲، رسول کشت‌پور، شهردار منطقه ۲ با اعلام این خبر گفت: مجموعه ایستگاه‌های مترو، اراضی و بناهای اطراف ایستگاه  مجتمع‌هایی را در شهر پدید می‌آورند که به آنها مجتمع‌های ایستگاهی مترو گفته می‌شود.

او افزود: از جمله اهداف احداث این گونه مجتمع‌ها استفاده از فضاهای موجود در اطراف ایستگاه‌ها، اصلاح و بهبود ساختار این فضاها، استفاده از ارزش افزوده و امکانات حاصل از احداث ایستگاه های مترو، ساخت فضاهایی جذاب و پر تحرک و هدایت سرمایه‌های مردم، بخش خصوصی و دولت به سمت توسعه خطوط و ایستگاه‌های مترو است.

رسول کشت‌پور گفت: مجتمع های ایستگاهی بر اقتصاد شهری تاثیر گذارند. اقتصاد شهری فقط به مفهوم کسب درآمد برای شهرداری نیست بلکه به مفهوم تاثیرهایی است که بر اقتصاد کل شهر دارد و یکی از آنها مجموعه شهرداری است.

شهردار منطقه ۲ در ادامه افزود: با توجه به تاثیرات همه جانبه شهری، محیطی، فرهنگی و اقتصادی مجتمع‌های ایستگاهی بر زندگی مردم و وظیفه ذاتی شهرداری که ارائه خدمات هر چه بهتر برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری به شهروندان است لزوم نظارت بر رعایت اصول شهرسازی بر ساخت این مجتمع های ایستگاهی ضروری کرد.

کشت‌پور با اشاره به این‌که معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص ساخت مجتمع های ایستگاهی دستور العمل مدونی دارد، افزود: شهرداری منطقه ۲ با توجه به این دستورالعمل و برای تعیین سطح و سطوح قابل احداث در مجتمع ایستگاهی خط ۷ مترو واقع در میدان کتاب اقدام به صدور پروانه در قالب توافق نامه بین این منطقه و مجتمع ایستگاهی مذکور کرده‌است.

رسول کشت‌پور با اشاره به اقدام اخیر این منطقه در خصوص اجرای فاز نخست تخلیه سنگ فروشی‌های محدوده میدان کتاب، بر حمایت همه جانبه از احداث و راه‌اندازی خطوط مترو در منطقه ۲ تاکید کرد و افزود: حفظ سلامتی و بهداشت محیط‌زیست شهروندان و ارتقاء کیفیت زندگی شهری از دغدغه‌ها و اولویت‌های مدیریت شهری این منطقه است و برای ارائه خدمات هرچه بهتر به شهروندان از احداث و راه‌اندازی خط ۷ مترو به طور کامل حمایت خواهیم کرد.

کد خبر 444186

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha