همشهری آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این استان به عنوان مرکز آموزش برنامه‌های حفاظت از پلنگ ایرانی برای استان‌های زاگرس‌نشین کشور انتخاب شده است.

بوشهر مرکز آموزش برنامه‌های حفاظت از پلنگ زاگرسی شد

به گزارش ایرنا، فرهاد قلی‌نژاد روز یکشنبه گفت: با تفاهم‌نامه منعقده شده با یکی از واحدهای صنعتی حامی پلنگ ایرانی، استان بوشهر مسئول و مرکز برنامه‌ریزی آموزشی برای حفاظت از پلنگ ایرانی پنج استان زاگرس‌نشین ایران شامل بوشهر، فارس، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و چهارمحال و بختیاری شده است.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ دبیرخانه حفاظت از پلنگ ایرانی در شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان تأسیس و برنامه‌های آموزشی حفاظت از این گونه آغاز شد و با جدی‌تر شدن برنامه‌ها در سال ۹۸ پایش و آموزش پیرامون پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های کوهستانی استان بوشهر آغاز می‌شود.

قلی‌نژاد اضافه کرد: علاوه بر زیستگاه‌های کوهستانی استان بوشهر یکی از روستاهای کوهستانی استان‌های زاگرسی نیز پایلوت آموزش برای حفاظت از گونه ارزشمند پلنگ ایرانی انتخاب شد.

قلی‌نژاد در بخش دیگری گفت: استان بوشهر دارای سه منطقه حفاظت شده شهرستان دشتی، تالاب حله، خاییز و کوه بیرمی است.

وی افزود: سه منطقه شکار ممنوع تنگ باهوش-شاهزاده ابراهیم، کوه سیاه و کوه‌مند آگهی شده تا پس از پنج سال ممنوعیت شکار شرایط زیستی منطقه مورد پایش قرار گیرد که اگر شرایط کارشناسی آنها احراز شد، این مناطق به حفاظت شده ارتقا یابند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: از نظر گونه‌های جانوری استان بوشهر زیستگاه لاک‌پشت‌های دریایی، دلفین، گونه‌های پازن، قوچ و میش، پلنگ ایرانی و آهو است.

کد خبر 444147

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha