شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۸
۰ نفر

در یکی از بنادر سوئد برای نخستین‌بار یک کشنده که به‌صورت خودکار کانتینرها را به مقصد می‌رساند، فعال شده است.

FL Electric

در یکی از بنادر سوئد برای نخستین‌بار یک تریلر کاملا الکتریکی و خودران برای رساندن کانتینرها در داخلی بندر عملیاتی شده است.

به گزارش تک‌کرانچ، این تریلر درواقع یک کشنده تمام‌الکتریکی است که فعلا تنها در محیط داخل بندر بارها را جابه‌جا می‌کند.

این کشنده از سوی شرکت ولوو با هدف جابه‌جایی بار در کارخانه‌ها، بنادر و انبارهای کالا طراحی شده است. تریلر ورا، در بندر سوئد برای نخستین‌بار برای انتقال کانتینرهای کالا از انبار به خروجی بندر مورد استفاده قرار گرفته است. این کشنده بدون اتاق از پیشرانه‌ای مشترک با کشنده‌های FL Electric و FE Electric بهره می‌برد.

 ولوو ورا از پیشرانه تمام‌الکتریکی استفاده می‌کند و بخش فنی و باتری‌های آن با نخستین کامیون الکتریکی ولوو که اوایل امسال رونمایی شده بود، یکسان است.

دلایل زیادی برای ساخت کشنده‌های اتوماتیک وجود دارد؛ چراکه کارهای زیادی که توسط رانندگان خودروهای سنگین انجام می‌شود را کاهش می‌دهد. کشنده‌های اتوماتیک را می‌توان ۷روز هفته استفاده کرد؛ بدون اینکه نگرانی درباره خواب‌آلودگی راننده در پشت فرمان وجود داشته باشد.

ولوو ورا برای سفرهای کوتاه، انجام وظایف منظم و تکراری به یک سامانه و یک مرکز کنترل حمل‌ونقل متصل می‌شود تا مسیرهای از پیش تعیین شده خود را مدیریت کند.  این مرکز کنترل پیگیری جزئیات مختلف مانند حرکت کشنده، پیغام زنده ورا در جاده و موارد دیگر را پیگیری می‌کند.

 برای جلوگیری از هر نوع تصادف احتمالی با خودروها و عابران پیاده، ورا به حدود ۳۰ سامانه اخطار، دوربین کنترل، ترمز، کاهش خودکار سرعت و تنظیم فاصله مجهز شده است.

مایکل کارلسون، معاون مدیر بخش خودروهای سنگین و خودکار شرکت ولوو می‌گوید تریلی جدید به‌ویژه برای استفاده در مناطقی ساخته می‌شود که دسترسی به آنها محدود است؛ مانند فرودگاه‌ها، بنادر و انبارهای لجستیک.

کد خبر 444107

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha