همشهری آنلاین: شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به حریق بخشی از جنگل‌های چیتگر در تاریخ نوزدهم خرداد از احیای درختان آسیب‌دیده خبر داد و گفت: به جز ایستگاه آتش‌نشانی که در این منطقه حضور دارد، تصمیم بر این است تعدادی از آتش‌نشانان مرکز در بحث نگه‌داشت از چیتگر به شهرداری منطقه ۲۲ کمک کنند.

احیای درختان آسیب‌دیده به دنبال وقوع حریق در بخشی از بوستان چیتگر

به گزارش شهرنوشت، علی نوذرپور با اشاره به حریق در بخشی از بوستان چیتگر که نوزدهم خرداد امسال اتفاق افتاد، گفت: امسال سطح بارندگی‌ها در شهر تهران مناسب بوده و همین امر موجب رویش علف‌ها شده و چون در حال حاضر علف‌ها در حال خشک شدن هستند شرایط مناسبی برای آتش گرفتن دارند.

وی با بیان این که در این حالت اگر حداقل شرایط برای احتراق فراهم شود، امکان وقوع حریق وجود دارد، گفت: قریب به نیمی از منطقه ۲۲ دارای پوشش گیاهی و جنگلی است؛ چیتگر ۸۶۰ هکتار وسعت دارد و مراقبت دایمی از این پوشش برعهده شهرداری منطقه ۲۲ است که مسئولیت بسیار دشواری محسوب می‌شود. این مراقبت باید مستمراً و در تمام طول شبانه‌روز اتفاق بیفتد.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان این که موتورسیکلت سوارانی به طور مستمر وظیفه گشت‌زنی و پایش این منطقه را بر عهده دارند، عنوان کرد: جمعیتی که از این فضا استفاده می‌کند بسیار زیاد است و همین موضوع، مراقبت را سخت‌تر می‌کند. هر کدام از خانواده‌هایی که به چیتگر مراجعه می‌کنند وسایلی که موجب آتش‌سوزی می‌شوند از جمله منقل برای پخت و پز را با خود همراه دارند و  این امر گاهی موجب وقوع حریق می‌شود.

نوذرپور ادامه داد: این تجهیزات در حالی همراه گردشگران است که شرایط و وسایل لازم از جمله محل‌هایی برای روشن کردن آتش به منظور پخت و پز در پارک چیتگر تعبیه شده است.

وی در واکنش به خبری مبنی بر شرط‌بندی دو جوان برای آتش زدن بخشی از چیتگر توضیح داد: در برخی موارد جوانان شیطنت‌هایی هم انجام می‌دهند؛ حریقی که ۱۹ خرداد اتفاق افتاد، ناشی از شرط‌بندی دو جوان بود که البته از سوی شهروندان شناسایی و معرفی شدند. افرادی هم که در این باره دستگیر شدند به کلانتری تحویل داده شده‌اند تا سیر قانونی پرونده انجام شود.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان این که در پی این اتفاق تعدادی از درختان هم آسیب دیدند، اما عمدتاً پوشش گیاهی دچار آسیب شده است، تصریح کرد: از تمامی درختان عکس گرفته شده تا احیای آن‌ها آغاز شود.

نوذرپور با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده به منظور کاهش خطرات احتمالی ناشی از حریق در فضای سبز منطقه گفت: مهم‌ترین راه‌حل رعایت اصول ایمنی از سوی آحاد جامعه است، اما نیروهای فضای سبز منطقه مراقبت مستمری را از پوشش‌های گیاهی و جنگلی انجام می‌دهند؛ موتورسیکلت سوارها هم بخشی از نیروی حفاظتی ما هستند.

وی با اشاره به بکارگیری نیروهای آتش‌نشانی در منطقه چیتگر اضافه کرد: به جز ایستگاهی که در این منطقه وجود دارد تصمیم بر این است تعدادی از آتش‌نشانان مرکز در این بحث به شهرداری منطقه ۲۲ کمک کنند. انتظار از شهروندان این است تا از سرمایه‌های شهر خود محافظت کنند و در این باره به فرزندان خود هشدار دهند تا در هنگام استفاده از آتش به نکات ایمنی توجه کنند.

کد خبر 444011

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha