معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از میزبانی استان کرمانشاه و کردستان در اجلاس جهانی رویداد گردشگری روستایی سال ۲۰۲۰ خبر داد.

ولی تیموری

به گزارش همشهری «ولی تیموری» در همایش رسانه و گردشگری در هتل پارسیان کرمانشاه اظهار کرد: براساس توافق سازمان میراث فرهنگی با سازمان جهانی گردشگری مقرر شده به طور مشترک اجلاس جهانی طبیعت‌گردی روستایی در سال ۲۰۲۰ در ایران انجام شود. او ادامه داد: در حال تدوین سند توسعه‌ گردشگری روستایی با همکاری دفتر فنی سازمان جهانی گردشگری هستیم.

تیموری اظهار کرد: با تصمیم رئیس سازمان میراث فرهنگی و پس از بررسی‌های مکرر از بین ۱۶ استان که درخواست میزبانی این اجلاس را داده بودند، کرمانشاه و کردستان به عنوان میزبانی این اجلاس انتخاب شدند. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه کرد: نماینده سازمان جهانی گردشگری نیز باید از این ۲ استان بازدید و مسائل گردشگری روستایی را بررسی کنند.  تیموری در ادامه با اشاره به شناسایی ۱۰ استان در غرب کشور شناسایی به عنوان مقاصد جدید گردشگری اظهار کرد: تعداد ۴ اثر تاریخی جهانی در این استان‌ها وجود دارد و امیدواریم با ثبت جهانی اورامانات یک مسیر جدید طبیعی نیز در این منطقه داشته باشیم.

وی اظهار کرد: این منطقه از منظر هم‌مرز بودن با کشورهای همسایه و تنوع عظیم فرهنگ‌ها نیز از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است. این مسئول در ادامه ابراز امیدواری کرد که اتفاقات بزرگی در این منطقه رخ خواهد داد و برای توسعه گردشگری غرب کشور از آژانس‌های بین‌المللی ژاپن نیز کمک گرفته شده است. معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی در ادامه گفت: مقامات محلی و نمایندگان مجلس، اصحاب رسانه که بازوی اصلی صنعت گردشگری محسوب می‌شوند و همکاران گردشگری چه در بخش دولتی، چه در بخش خصوصی باید توسعه گردشگری غرب کشور را به عنوان یک مطالبه عمومی دنبال کنند.

این مسئول در ادامه نقش و جایگاه رسانه در صنعت گردشگری را نیاز به تامل و تمرکز بیشتری دانست که با عمق بیشتر و برنامه بیشتر باید این‌گونه برنامه‌ها را دنبال کرد.  وی از نشست دقیق علمی و حرفه‌ای با موضوع گردشگری و حمایت‌های معاونت گردشگری خبر داد. تیموری تاکید کرد: باید با حضور جدی در رسانه به شناخت صحیحی از گردشگری برسیم و قیاس‌های اشتباهی از گردشگری صورت نگیرد و رسانه باید وظیفه خود بداند که راهنمای خوبی برای انتخاب مقاصد گردشگری برای گردشگران باشد.

  • نقطه عطفی برای کرمانشاه 

استاندار کرمانشاه هم با اشاره به میزبانی کرمانشاه در رویداد جهانی گردشگری روستایی - عشایری ۲۰۲۰، آن را نقطه عطفی برای غرب کشور دانست که می‌تواند این استان را به جهانیان معرفی کند. «هوشنگ بازوند» افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی در راستای توسعه زیرساخت‌های گردشگری روستایی و عشایری استان که یکی از ظرفیت‌های خوب توسعه منطقه است، تلاش کنند و توسعه گردشگری را جزو اولویت‌های خود قرار دهند.  وی رویداد جهانی گردشگری روستایی عشایری ۲۰۲۰ را فرصت مناسبی برای حل بسیاری از مشکلات زیرساختی و مردم منطقه دانست که مدیران برای معرفی هرچه بهتر استان به جهانیان و هموطنان مشکلات سر راه را بردارند و منتظر اعتبارات نباشند.

  • فرصت‌سازی برای توسعه کردستان 

مدیرکل میراث فرهنگی کردستان هم در نشست توسعه گردشگری غرب کشور با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و تاریخی کردستان در حوزه گردشگری گفت: گردشگری محور توسعه استان کردستان است و مدیریت ارشد استان تلاش کرده از ظرفیت‌های این حوزه در راستای رونق اقتصادی و اشتغال پایدار بهره بگیرد. «سید محسن علوی» اظهار کرد: در ۲ سال اخیر رایزنی‌ها و پیگیری‌های گسترده‌ای به منظور کسب میزبانی رویداد بین‌المللی اکوتوریسم و گردشگری روستایی در سال ۲۰۲۰ میلادی انجام گرفت و خوشبختانه تفاهم‌نامه برگزاری مشترک این رویداد در کردستان و کرمانشاه به امضای استاندار کردستان رسید.  

وی گفت: کسب این میزبانی در واقع فرصت‌سازی برای توسعه استان بر اساس ظرفیت‌های موجود است و مصداق بارز سیاست اقتصاد مقاومتی و رونق تولید مورد نظر رهبر معظم انقلاب است. مدیرکل میراث فرهنگی کردستان اضافه کرد: کردستان در حوزه گردشگری روستایی و طبیعت‌گردی دارای ظرفیت بسیار گسترده‌ای است و روستاهای استان در طول ۴ فصل سال از قابلیت گردشگر پذیری برخوردارند که یک قابلیت بی‌نظیر محسوب می‌شود.  علوی تصریح کرد: کردستان ۲۰۲۰ می‌تواند به موتور محرکه توسعه استان تبدیل شود و به منطقه رونق ببخشد و روستاهای کردستان را تبدیل به یک مقصد دائمی گردشگری کند.

کد خبر 443937

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha