چهارشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج گفت: در هفته اخیر ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع‌آوری شده است.

پارک حیوانات در کرج احداث می‌شود

به گزارش ایسنا، ‌احمد خیری گفت‌: با توجه به دستور مقامات قضایی، سگ گردانی در مکان‌های عمومی کرج از جمله پارک‌ها ممنوع شده به همین دلیل به دنبال احداث پارک حیوانات در منطقه باغستان کرج هستیم.

وی ادامه داد: در فضای این پارک، شرایط تردد حیوانات خانگی از جمله سگ‌ها فراهم می‌شود و صاحبان آنها بدون هیچ مشکل می‌توانند نسبت به گرداندن حیوان خود اقدام کنند.

وی افزود: در کنار این پارک یک مرکز نگه‌داری از سگ‌های بلاصاحب هم راه‌اندازی می‌شود چون در حال حاضر تنها یک مرکز نگهداری از این سگ‌ها در حلقه دره کرج فعال است و ظرفیت آن پر شده و نیاز به راه‌اندازی مراکز دیگر داریم.

این مسئول ابراز کرد: طی چند سال اخیر شاهد افزایش بی‌رویه تعداد سگ‌های بلاصاحب در کرج بوده‌ایم که این امر علاوه بر آسیب‌های بهداشتی، آرامش روحی شهروندان برخی مناطق را نیز گرفته است.

وی توضیح داد: طی یک هفته اخیر بیش از ۴۰۰ قلاده سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع‌آوری شده تا فرایند انگل‌زدایی، واکسیناسیون و عقیم‌سازی آنها انجام شود.

خیری ادامه داد: در حال حاضر دو اکیپ زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در کرج فعال است که در دو شیفت صبح و شب نسبت به جمع‌آوری سگ‌ها در مناطق مختلف شهر اقدام می‌کند.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری کرج ابراز کرد: در تلاشیم تا حد امکان از تردد گله‌ای سگ‌ها در فضای نزدیک به محل سکونت شهروندان جلوگیری کنیم.

وی اظهار کرد: بدون شک فرایند اثر بخشی عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب در مقایسه با روش مرگ با ترحم در مدت زمان بیشتری نتیجه‌بخش است ولی بعد از مدتی شاهد کاهش محسوس جمعیت این حیوانات خواهیم بود.

کد خبر 443678

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha