سه‌شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۷
۰ نفر

روستای طالون در جاده سولقان، بعد از روستای رندان واقع شده است. ۳ سالی می‌شود که «مهدی فاضلی» ۳۱ ساله، حوضچه پرورش ماهی‌اش را در این روستا راه‌اندازی کرده است.

حوضچه پرورش ماهی

اکنون این کارآفرین توانسته با حوضچه پرورش ماهی‌ علاوه بر ایجاد کارآفرینی و فراهم کردن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰ نفر از روستاییان، به‌آبادی و عمران روستای طالون هم کمک کند. همچنین از طرف اداره حریم شهرداری منطقه ۵ هم پیشنهاد توسعه این کار به او شده است تا در بوستان جنگلی کوهسار استخر ماهی راه بیندازد که البته به دلیل کم‌آب بودن پارک، این خواسته محقق نشد.  

«مهدی فاضلی» اعتقاد دارد که تولیدکنندگان و کارآفرینان به حمایت مسئولان منطقه‌ای نیاز دارند تا بتوانند خدماتشان را توسعه دهند. او در این‌باره می‌گوید: «روستاهای منطقه ۵ و ۲۲ موقعیت‌های بسیار مطلوب و مساعدی به لحاظ شرایط آب و هوایی دارند که کارآفرینان می‌توانند از این فرصت‌ها برای پیشبرد اهداف و راه‌اندازی کسب و کارشان از آنها استفاده کنند، اما قبل از هرکاری مسئولان در این راه باید همراه کارآفرینان باشند و مسیر را برای فعالیت آنها هموار کنند. چراکه فعال شدن چرخه صنعت در این روستاها به ایجاد اشتغال جوانان کمک می‌کند و از طرفی هم باعث رونق روستا می‌شود. »

کد خبر 443544

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha