جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۷:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: هشت ماه است که بلژیک بدون دولت به سر می‌برد و این کشور در بحران سیاسی شدید گرفتار شده است.

حالا یک دردسر تازه را هم باید به این بحران اضافه کرد: نخست‌وزیر منتخب بیمار شده است.

اشپیگل آنلاین از بروکسل گزارش داد، یوس لترمه (Yves Leterme) معاون رییس دولت و نخست‌وزیر احتمالی آینده بلژیک به بیمارستان منتقل شده است. در حال حاضر او به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شده است.

یکی از سخنگویان رییس 47 ساله دموکرات‌مسیحی‌های هلندی بلژیکی اعلام کرد وی از خونریزی معده و روده رنج می‌برد.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های کنونی این سیاستمدار احتمالا فردا قادر به ترک آی.سی.یو خواهد شد، اما هنوز به چند روز بستری شدن در بیمارستان لوون در نزدیکی بروکسل نیاز خواهد داشت.

سخنگوی لترمه درباره میزان وخامت بیماری او چیزی نگفت. با این حال، رسانه‌های بلژیکی گزارش دادند لترمه روز گذشته (پنجشنبه 25 بهمن) عمل جراحی شده است. پیتر پوئولوسن (Peter Poulussen)، سخنگوی لترمه امروز اعلام کرد اینکه او چه مدت باید در بیمارستان بماند، هنوز قابل پیش‌بینی نیست. وی به خبرگزاری بلگا گفت لترمه از خونریزی داخلی دستگاه معده و روده رنج می‌برد.

از سوی دیگر گفته می‌شود وی سرما خورده است. لترمه روز پنجشنبه به بیمارستان لوون برده شده بود. وی احتمالا روز 23 مارس به سمت نخست‌وزیری منصوب خواهد شد.
در حال حاضر دولت موقت به نخست‌وزیری گای فرهوفشتات (Guy Verhofstadt)، لیبرال اداره می‌شود.

لترمه پیروز انتخابات پارلمانی بلژیک بود که در تاریخ 10 ژوئن 2007 برگزار شد و این کشور را به یک بحران سیاسی داخلی بی‌مانند فرو برد، زیرا مناقشات میان اکثریت هلندی‌زبان در شمال این کشور و والون‌های فرانکوفن در جنوب تاکنون باعث شکست تلاش‌ها برای ایجاد دولت شده است.

لترمه دموکرات‌مسیحی قرار است 23 مارس در راس کابینه جدید بلژیک قرار بگیرد. دولت فرهوفشتات شب گذشته اعلام کرد به این جدول زمانی پایبند است.[توافق بر سر تشکیل دولت موقت در بلژیک]

کد خبر 44343

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز