دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: چین با پیشرفت سریع اقتصادی تا سال ۲۰۲۰ با کمبود ۲۲ میلیون نیروی متخصص فنی روبرو خواهد بود که باید آن را به شیوه‌های مختلف و خلاقانه‌ای تامین کند.

کمبود ۲۲ میلیون نیروی متخصص فنی در چين

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی جی تی ان، بر اساس آمار منتشر شده توسط دولت چین، این کشور در حوزه‌های مختلف حرفه‌ای و در صنایع گوناگون و به خصوص در مشاغل مرتبط با فناوری‌های نو با کمبود نیروی متخصص روبرو خواهد شد و برای غلبه بر این چالش باید به روش‌های مختلفی متوسل شود.

به گفته فنگ چینگ مدیر ارشد شرکت فناوری گریت وال، یکی از چالش‌های صنایع مختلف چین در سال‌های آتی نیاز به متخصصانی است که قادر به انجام چند فعالیت حرفه‌ای مختلف باشند و در حوزه‌های متنوع و نه فقط یک حوزه تبحر داشته باشند. زیرا در سال‌های آتی نیروهای کاری مشاغلی ثابت را در اختیار نداشته و باید بتوانند در چند پست مختلف انجام وظیفه کنند.

نیاز شدید به نیروی کار متخصص در چین باعث شده تا در سال ۲۰۱۸ بیش از ۹۰ درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه‌های مختلف این کشور به سرعت جذب بازار شوند.

دولت چین قصد دارد برای حل مشکل کمبود نیروی کار متخصص تا سال ۲۰۲۰ در حدود ۸۰۰ مرکز کارآموزی ملی جدید برای جذب و تربیت نیروی متخصص تأسیس کند تا افرادی را در ۹۰۰ رشته کاری مختلف تربیت کند. البته این کشور قصد دارد ورود نیروی کار مجرب خارجی را نیز مورد توجه قرار دهد.

کد خبر 443391

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha