یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
۰ نفر

سفر به فضا آرزوی خیلی‌ها در زمان بچگی بوده است. هر چند با اعلام تجاری‌سازی ایستگاه بین‌المللی فضایی از سوی ناسا خیلی‌ها فهمیده‌اند که سفر به فضا حداقل روزی ۳۵ هزار دلار یا حدود ۴۷۰ میلیون تومان خرج دارد اما می‌توانید در این گزارش جزئیات هزینه‌های سفر احتمالی‌تان به فضا را بدانید!

ناسا ايستگاه فضايي

سازمان هوافضای آمریکا، ناسا، اعلام کرده است که از سال میلادی آینده، ٢٠٢٠، ایستگاه فضایی بین‌المللی را به روی گردشگران باز می‌کند. گردشگران خواهند توانست با پرداخت ۳۵ هزار دلار برای هر شب اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی این سفر فضایی را تجربه کنند.

به گزارش ورج، براساس یک دستورالعمل موقت در ناسا، شرکت‌های خصوصی هم می‌توانند حق استفاده از ISS را خریداری کرده و در آن به تولید، بازاریابی و آزمایش محصولات‌شان بپردازند. اما این سفر گرانقیمت چه هزینه‌هایی دارد؟ برخی جزئیات هزینه سفر به ایستگاه فضایی منتشر شده است. شما ابتدا هزینه‌هایی برای آزمایش‌های پزشکی و آمادگی جسمانی دارید که توسط دو شرکت خصوصی صورت می‌گیرد.

درصورتی که بتوانید تمرین‌ها و آزمایش‌ها را با موفقیت پشت سر بگذارید هزینه روزانه اقامت یک شخص در ISS و استفاده از سیستم‌های پشتیبان حیات و سرویس بهداشتی ۱۱۲۵۰دلار و استفاده از ذخایری مثل آذوقه، هوا، تجهیزات پزشکی و درمانی و... حدود ۲۲۵۰۰دلار تمام می‌شود. حتی هزینه توان مصرفی در این مرکز ۴۲دلار به ازای هر کیلووات ساعت است.

بنابراین یک شب ماندن در ایستگاه فضایی بین‌المللی حدود ۳۵۰۰۰دلار هزینه در پی خواهد داشت. یادتان باشد شرکت اسپیس‌ایکس با کپسول دراگون و بویینگ با فضاپیمای ستاره‌پیما در این پروژه مشارکت خواهند کرد و احتمالا از فضانوردان شخصی حدود ۶۰ هزار دلار کرایه می‌گیرند. هزینه عملیاتی ISS برای ناسا سالانه در حدود ۳تا ۴میلیارد دلار است. ناسا قصد دارد با استفاده از این کار برای خود درآمدزایی داشته باشد تا این درآمد را صرف پروژه‌هایی مانند بازگشت به‌ ماه یا سفر به مریخ کند.

کد خبر 443331

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha