همشهری آنلاین: ۲۱۴ فیلم از ۸۸ کشور در چهل و سومین جشنواره انسی در فرانسه به نمایش درمی‌آید و ۳۸۰۰ چهره حرفه‌ای در بازار بین‌المللی انیمیشن شرکت می‌کنند.

انيميشن فرانسوي پلي موبيل

به گزارش همشهری آنلاین، چهل و سومین دوره مهم‌ترین رویداد دنیای انیمیشن ۱۰ تا ۱۵ ژوئن در شهر انسی در جنوب‌شرقی فرانسه برگزار می‌شود و دوستداران فیلم و سینما تا امروز بیش از ۱۱۷۰۰ قطعه بلیت برای تماشای انیمیشن‌ها خریده‌اند. از میان ۲۱۴ فیلم حاضر در این دوره، ۱۰ فیلم بلند داستانی برای کسب جایزه کریستال رقابت می‌کنند؛ سه نماینده از فرانسه (حاضر در جشنواره کن امسال)، یک فیلم از رومانی، «بونوئل در هزارتوی لاک‌پشت‌ها» از اسپانیا، یک فیلم از دانمارک، سه فیلم از ژاپن و یک انیمیشن چینی.

فرانسه پس از آمریکا و ژاپن سومین بازار مهم تولید و نمایش انیمیشن در سراسر دنیاست و به دلیل میزبانی از مهم‌ترین رویداد دنیای انیمیشن جایگاهی ویژه در این عرصه دارد. جشنواره انسی ۲۰۱۹ با نخستین نمایش جهانی «پلی‌موبیل: فیلم» به کارگردانی دینو دی‌سالوو افتتاح می‌شود؛ یک انیمیشن ۷۵ میلیون دلاری محصول مشترک فرانسه و آلمان به زبان انگلیسی که از هفتم اوت در فرانسه و ۳۰ اوت در آمریکا روی پرده می‌رود.

یکی از مهم‌ترین بخش‌های جنبی جشنواره فیلم انسی، بازار انیمیشن است که امسال ۲۹مین دوره آن ۱۱ تا ۱۴ ژوئن با حضور ۳۸۰۰ چهره حرفه‌ای دنیای انیمیشن برگزار می‌شود. از این تعداد، ۴۹۰ خریدار و پخش‌کننده در بازار مشرف بر دریاچه انسی حضور دارند و تازه‌های انیمیشن جهان را برای پخش در سینماها انتخاب می‌کنند. جایزه کریستال افتخاری این دوره هم به ژان-فرانسوا لگیونی، انیماتور و فیلمساز ۸۰ ساله فرانسوی اهدا می‌شود.

کد خبر 443218

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha