مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴
۰ نفر

امیر عفاف-‌ شیراز- خبرنگار: کازرون که از نظر تراکم جمعیت یکی از مهم‌ترین شهرستان‌های فارس به شمار می‌رود، طی ۲ سال گذشته روزهای پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است.

کازرون در مدار توسعه

خبرسازترین چالش این شهرستان، شایعه‌ ایجاد شهرستانی جدید با عنوان کوه‌چنار با الحاق برخی از بخش‌های کازرون بود که اوایل سال گذشته از شبکه‌های مجازی آغاز شد و در قالب تجمع‌های‌ اعتراضی بدون مجوز رسمی و قانونی ادامه پیدا کرد.  بلافاصله پس از درگیری‌های کازرون، حجت‌الاسلام «محمد خرسند» امام‌جمعه این شهرستان از پیگیری مطالبه‌های مردم خبر داد و بر اهمیت بررسی طرح جداسازی شهرهای قائمیه و کوهمره از شهرستان کوه‌چنار به مرکزیت قائمیه با ۳۰ هزار نفر جمعیت تاکید کرد. کام اهالی کازرون هنوز از این اتفاقات، تلخ بود که خبر به شهادت رسیدن امام‌جمعه در هشتم خرداد تیتر یک اخبار شد. سایه سیاه این ماجراهای ناگوار بر سر شهری گسترده است که می‌تواند یکی از مقاصد گردشگری و خاستگاه اقتصادی فارس باشد.

  • وضعیت فعلی کازرون

نماینده کازرون در مجلس شورای اسلامی درباره وقایع اخیر این شهرستان می‌گوید: ناسازگاری‌های مربوط به طرح تقسیمات کشوری در کازرون رفع شده و مدتی است این شهرستان وضع آرامی دارد. «حسین رضازاده» که اعتقاد دارد بحث تقسیمات در مناطق دیگر کشور هم وجود دارد، می‌افزاید: ازمصلحت‌اندیشی دولت است که در این باره اعمال نظر کند و باید در این زمینه مطالبه‌های مردم را مدنظر قرار دهد.

وی با بیان این‌که کازرون یکی از شهرستان‌های پرجمعیت فارس است، ادامه می‌دهد: در این شهرستان، اقوام گوناگون با گرایش سیاسی مختلف زندگی می‌کنند. رضازاده نسبت به تحقق مطالبه‌های کازرونی‌ها در امور سیاسی ابراز امیدواری می‌کند و می‌گوید: این شهرستان یکی از پایگاه‌های سیاسی- اجتماعی استان به شمار می‌رود. رضازاده تمرکز بر پیشرفت پروژه‌های عمرانی و اشتغال‌زایی را از جناح‌بندی‌های سیاسی مهم‌تر می‌داند و می‌افزاید: مشکلات اقتصادی، زندگی همه را تحت تاثیر قرار داده است و باید با جدیت به معیشت مردم و آبادانی کازرون پرداخته شود.

  • تمرکز بر پروژه‌های عمرانی

این نماینده از پیشرفت فیزیکی سد نرگسی به‌عنوان یکی از پروژه‌های عظیم کازرون ابراز خرسندی می‌کند و می‌گوید: در بودجه سال ۹۸ برای این پروژه ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است که با توجه به پیشرفت فیزیکی و ارزیابی وضع، این رقم افزایش می‌یابد.
رضازاده از پایان فاز یک پروژه سد چروم واقع در منطقه کنارتخته خبر می‌دهد و می‌افزاید: فاز دوم این پروژه در مرحله اجرایی قرار دارد و با تمام توان پیگیری می‌شود.

وی که معتقد است ایجاد راه‌های ارتباطی یکی از ضرورت‌های کازرون در مسیر توسعه است، اضافه می‌کند: تا یک هفته دیگر کلنگ جاده بالاده که از کهمره سرخی عبور می‌کند، زده می‌شود. رضازاده با یادآوری توقف پروژه جاده‌سازی مسیر دشت ارژن به تنگه ابوالحیات در سال‌های گذشته ادامه می‌دهد: این پروژه که به عنوان یکی از مطالبه‌های اصلی مردم کازرون همواره مورد بحث بوده است تا ۵ ماه دیگر به بهره‌برداریمی‌رسد. وی با بیان این‌که کازرون از نظر گازرسانی از شهرستان‌های سبز فارس محسوب می‌شود، می‌گوید: بیش از ۸۰ میلیارد تومان برای گازرسانی به این منطقه استان تزریق شده است و در این زمینه نتایج درخشانی را شاهد بوده‌ایم.

  • اشتغال‌زایی در کازرون

دبیر کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از اشتغال‌زایی به عنوان مهم‌ترین ضرورت کازرون یاد می‌کند و می‌گوید: بهره‌برداری از شهرک صنعتی قائمیه که در مرحله ساخت‌وساز است در اشتغال‌زایی برای اهالی این شهرستان نقش قابل ملاحظه‌ای دارد. «حسین رضازاده»  که بها دادن به پروژه‌های صنعتی را از ملزومات ایجاد اشتغال در کازرون می‌داند، می‌افزاید: با شرایط فعلی اقتصاد کشور، سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های صنعتی تمایل ندارند و یکی از نمونه‌های بارز این ادعا، متوقف شدن فعالیت کارخانه کاشی و سرامیک کازرون است. وی به نوسان‌های قیمت ارز و تاثیر آن بر پروژه‌های صنعتی و عمرانی اشاره و اضافه می‌کند: جدا از این‌که سرمایه‌گذاران حاضر به انجام پروژه‌های صنعتی و عمرانی نیستند، آن گروه از پیمانکاران که در مناقصه‌ها انتخاب شده بودند هم فعالیت خود را نیمه‌کاره رها کرده‌اند.

کد خبر 443156

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha