مجموع نظرات: ۱
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
۰ نفر

موضوع سگ‌های ولگرد مدتی است که تمام شهرستان‌های البرز را درگیر خود کرده و شهرداری مناطق مختلف در تلاش هستند به نوعی این مشکل را حل کنند.

علی خوشگرد

فردیس نیز از این قاعده مستثنی نیست. شهروندان این شهرستان همواره از خطر سگ‌های ولگرد نگرانند و یکی از خواسته‌های آنها از مدیریت شهری نوپای شهرستان جمع‌آوری این سگ‌هاست، از همین رو مدیریت شهری فردیس در روزهای اخیر اقدام به راه‌اندازی مرکزی برای نگهداری و ساماندهی این سگ‌ها کرده است.

به گزارش همشهری، معاون خدمات شهری شهرداری فردیس با اشاره به راه‌اندازی مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در این شهرستان می‌گوید: جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب یکی از مطالبات شهروندان فردیسی به شمار می‌رفت از همین رو مدیریت شهری اقدام به ساخت و راه‌اندازی مرکز نگهداری و ساماندهی سگ‌ها در این شهر کرد.

«علی خوشگرد» می‌افزاید: مرکز نگهداری و ساماندهی سگ‌های ولگرد فردیس، در زمینی ۵ هزار متری و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیون تومان ساخته شد. این مرکز دارای ۵‌آشیانه و ۴۰ قفس نگهداری حیوانات است و هفته‌ای ۴۰ سگ نیز در این مرکز عقیم، پلاک‌کوبی و رها می‌شوند.وی ادامه می‌دهد: با عقیم‌سازی این حیوانات، هاری و خطر آنها کم می‌شود و شهروندان آسوده‌خاطر خواهند بود. البته با توجه به این‌که سگ‌های ولگرد ساکن نیستند و از شهری به شهر دیگری می‌روند، عقیم‌سازی آنها زمان‌بر خواهد بود، اما مدیریت شهری فردیس از حالا اقدامات خود را برای این مهم آغاز کرده است.

خوشگرد از استقرار یک اکیپ دامپزشک در مرکز نگهداری و ساماندهی سگ‌های بی‌صاحب فردیس خبر می‌دهد و اضافه می‌کند: این اقدام به منظور جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی در سگ‌ها انجام شده است. همچنین مدیریت شهری فردیس اقدامات لازم را برای واکسیناسیون این سگ‌ها انجام می‌دهد. معاون خدمات شهری شهرداری فردیس با اشاره به برگزاری نشستی با شهرداران شهرهای همجوار فردیس، در رابطه با جمع‌آوری این سگ‌ها می‌گوید: امید داریم شهرهای همجوار فردیس نیز این اقدام را انجام دهند تا شاهد موفقیت این طرح باشیم، چراکه سگ‌های بلاصاحب در یک مکان خاص ساکن نیستند و از شهری به شهر دیگر می‌روند.

کد خبر 443136

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha