در پی انتشار گزارشی از وضعیت پناهگاه شبانه زنان آسیب‌دیده بندرعباس در روزنامه همشهری و گلایه مدیر پناهگاه از بی‌میلی برخی نهادهای متولی در حمایت از این تشکل غیردولتی، خبرها از تلاش و حمایت برخی شخصیت‌های سیاسی و دولتی استان حکایت دارد.

سرپناه زنان آسیب‌دیده

«معصومه طغرلی»، مدیر سرپناه شبانه زنان آسیب‌پذیر بندرعباس، در گفت‌وگو با همشهری گفت: تلاش مضاعف بهزیستی استان به ویژه معاونت پیشگیری اداره کل بهزیستی در راه‌اندازی و حمایت از این سرپناه شبانه قابل تقدیر است. وی افزود: نگاه اداره کل بهزیستی استان به این آسیب اجتماعی فقط معطوف به حمایت خدماتی و آموزشی به بانوان آسیب‌دیده نیست.

انجام طرح‌های مطالعاتی در حوزه علل و عوامل اعتیاد و راهکارهای پیشگیری از اعتیاد به صورت برنامه‌های بلندمدت از سوی این نهاد در حال اجراست. طغرلی در ادامه بیان کرد: سرپناه شبانه زنان آسیب‌دیده طی یک سال گذشته موفق به خدمات‌دهی به بیش از ۱۰۰ بانوی آسیب‌دیده در هرمزگان شده است.   وی اضافه کرد: کلاس‌های آموزش پیشگیری از اعتیاد به صورت دائم برای این قشر از زنان آسیب‌دیده در حال برگزاری است.  

وی با اشاره به مساعدت مالی بهزیستی بیان کرد: چندی پیش اداره کل بهزیستی مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به عنوان حمایت مالی به این سرپناه پرداخت کرد که بسیار قابل تقدیر است.  مدیر پناهگاه شبانه زنان آسیب‌دیده همچنین به حمایت‌های مالی شرکت پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد و افزود: با تلاش‌های «محمد آشوری‌تازیانی»، نماینده محترم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی، و «هاشم نامور»، مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس، مبلغ ۳۰۰ میلیون ریال به پناهگاه شبانه اهدا شد. حمایت‌هایی از این دست به طور حتم می‌تواند عامل مهمی در اجرای برنامه‌های پیشگیرانه باشد.

کد خبر 443120

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha