همشهری آنلاین: کمدی سیاه «انگل» پس از بردن نخل طلایی جشنواره کن به رکورد پنج میلیون تماشاگر و ۳۸ میلیون دلار فروش در نخستین هفته اکران در سینماهای کره‌جنوبی دست یافت.

فيلم كره اي انگل برنده نخل طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از اسکرین‌دیلی، «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو در سه روز اول نمایش در کره بیش از ۲۵ میلیون دلار فروخت که بیشترین فروش افتتاحیه یک فیلم برنده نخل طلا در ۲۵ سال اخیر در سراسر دنیاست. سال ۲۰۰۴ مستند «فارنهایت ۹۱۱» مایکل مور پس از بردن جایزه اصلی جشنواره کن در سینماهای آمریکا روی پرده رفت و ۲۴ میلیون دلار به حساب شرکت لاینزگیت واریز کرد.

مستند سیاسی فیلمساز آمریکایی با ۲۲۲ میلیون دلار به اکران عمومی خود پایان داد و سرنوشت مستندهای سینمایی را در اکران عمومی دگرگون کرد. «پالپ فیکشن» به کارگردانی کوئنتین تارانتینو هم پس از بردن جایزه نخل طلا در هفته اول اکران در اکتبر ۱۹۹۴ کمی بیش از ۹ میلیون دلار فروخت و در سه دهه اخیر سومین افتتاحیه برتر بهترین فیلم‌های جشنواره کن را به نام خود سند زد.

«انگل» نخستین فیلم تاریخ سینمای کره‌جنوبی است که نخل طلایی جشنواره کن را می‌برد و منتقدان و سینماروها به یک اندازه از آن استقبال کرده‌اند. فیلم بازگشت جون-هو به دنیای فیلم‌های کره‌ای‌زبان پس از «اوکجا» و «برف‌شکن» است و داستان زندگی عجیب یک خانواده فقیر را روایت می‌کند. بیش از ۲۰۰ کشور حق پخش «انگل» را خریده‌اند و فرانسه نخستین کشور پس از کره است که از این هفته آن را به نمایش عمومی می‌گذارد.

نکته مبهم در این میان، سرنوشت اکران بهترین فیلم جشنواره کن در چین است؛ یکی از بزرگ‌ترین بازارهای سینمایی دنیا که نمایش در آن می‌تواند به گیشه هر فیلم رونقی اساسی بدهد. «دله‌دزدها» که سال گذشته نخل طلا را برد، به لطف اکران در چین ۱۴ میلیون دلار فروخت و درآمد ۵۲ میلیون دلاری «کفرناحوم» به کارگردانی نادین لبکی پس از نمایش در سینماهای چین همچنان ادامه دارد.

«انگل» در هشتمین روز نمایش در کره از مرز ۵.۴ میلیون تماشاگر گذشت. رکورد بیشترین تعداد تماشاگر برای یک فیلم کره‌ای ۳.۷ میلیون نفر بود که نخستین و تنها برنده نخل طلا در تاریخ سینمای این کشور آسیایی در چهارمین روز نمایش آن را شکسته بود.

کد خبر 443070

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha