مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵
۰ نفر

همشهری‌آنلاین: معاون شهردار تهران گفت: سال ۱۳۹۸ به لحاظ مالی، سال بسیاری سختی برای شهرداری تهران است و هزینه‌های غیرضرور باید در شهرداری حذف و با اولویت‌بندی اجرای پروژه‌ها، اجرای پروژه‌های بی‌اثر نیز متوقف شود.

شهرداري تهران

سکینه اشرفی، معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران در گفت‌وگو با ایسنا، سال جاری را یکی از سخت‌ترین سال‌های مالی برای شهرداری تهران توصیف کرد و گفت: به جز حقوق و دستمزد که تعطیل بردار یا قابل کاهش نیست باید تلاش کنیم تا در سایر بخش‌ها با صرفه‌جویی و اولویت‌بندی در انجام هزینه‌ها بتوانیم این شرایط سخت را پشت سر بگذاریم.

او برخی کلنگ‌زنی‌ها در سال‌های قبل را بی‌برنامه توصیف و اظهار کرد: متأسفانه در سنوات قبل بدون کار کارشناسی یا برنامه‌ریزی، کلنگ پروژه‌هایی در شهر به زمین زده شده است و بسیاری از این پروژه‌ها نیمه کاره رها شده‌اند. در شرایط مالی فعلی امکان اتمام این پروژه‌ها وجود ندارد بنابراین بودجه تنها به پروژه‌هایی تخصیص داده می‌شود که دارای اثربخشی برای مردم است و اجرای آنها دارای اولویت باشد. در حقیقت پروژه‌های کم اهمیت یا پروژه‌هایی که اثربخشی برای مردم ندارند، از دستور کار خارج  و متوقف می‌شوند.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: در شرایطی که مردم به لحاظ معیشتی در مضیقه هستند و شهرداری نیز با عوارض همین مردم اداره می‌شود، روا نیست که پول مردم برای انجام کارهای غیرضرور هزینه شود.

اشرفی با اشاره به تکلیف شهرداری برای اجرای جدی برنامه سوم توسعه شهر تهران اظهارکرد: برنامه سوم توسعه در سه سطح شهر، منطقه و محله قرار است اجرا شود که برنامه شهر تصویب شده و برنامه توسعه محلات نیز در دست تدوین است. برنامه مناطق نیز قرار است زنجیره واسط بین برنامه شهر و محله باشد اما نکته مهمی که در این برنامه‌ریزی وجود دارد این است که قرار است در تدوین برنامه محلات به‌طور گسترده از مشارکت مردم بهره برده شود و آنچه که اتفاق می‌افتد برنامه‌ریزی با مردم باشد نه برنامه‌ریزی برای مردم.

او یکی از ویژگی‌های برنامه سوم توسعه شهر تهران را استفاده از بدنه کارشناسی شهرداری در تدوین برنامه دانست و گفت: بسیاری از امور برنامه‌ریزی مانند برنامه دوم توسعه شهرداری تهران در سنوات قبل برون سپاری می‌شد که در این دوره با کنار گذاشتن این رویه‌ها برای تدوین و بازآرایی برنامه سوم از بدنه کارشناسی معاونت برنامه‌ریزی و سایر معاونت‌های تخصصی استفاده شد.

اشرفی ادامه داد: از ابتدای امسال نیز کار تدوین برنامه عملیاتی و سند برنامه سوم نیز در قالب هشت کمیته تخصصی آغاز شده است که ویراست اول و دوم این برنامه نوشته شده و در حال نظرخواهی از کارشناسان و متخصصان قبل از ارائه به شورای اسلامی شهر تهران هستیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران توجه به موضوع ارزیابی، عملکرد و جدیت در اجرای آن را یکی از ویژگی‌های امسال شهرداری تهران خواند و اظهارکرد: بر اساس برنامه سوم توسعه شهر تهران، شاخص‌های عملکردی در همه حوزه‌ها تدوین می‌شود و ارزیابی مدیران و عملکردها نیز بر اساس این شاخص‌ها خواهد بود. برهمین اساس اهداف کمی شاخص‌ها با توجه به منابع انسانی، مالی، فیزیکی و … طی برنامه پنج ساله سوم برآورده می‌شود.

کد خبر 443044

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha