معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری از تبدیل شدن خیابان سی‌تیر به پایلوت پروژه گردشگری دسترس‌پذیر با هدف دسترسی آسان معلولان و افراد کم‌توان به ابنیه‌ تاریخی و مراکز گردشگرپذیر این محدوده در منطقه۱۲ تهران خبر داد.

خیابان سی تیر

«ولی تیموری» با اشاره به اینکه دسترس‌پذیرکردن خدمات گردشگری برای معلولان و جانبازان از برنامه‌های سازمان جهانی گردشگری است، گفت: «ورود به مرحله عملیاتی پروژه گردشگری دسترس‌پذیر در این محدوده در حال بررسی است. با بهره‌مندی از حمایت بین‌المللی و برخورداری از تعاملات فرابخشی شامل بهره‌مندی از ظرفیت‌ ارگان‌های تصمیم‌ساز در این حوزه می‌توانیم تأسیسات گردشگری و خدمات قابل ارائه این حوزه را برای همه گردشگران به‌ویژه معلولان و جانبازان قابل استفاده کنیم. »

معاون گردشگری خیابان سی‌تیر تهران را برای اجرای پروژه گردشگری دسترس‌پذیرمناسب دانست و گفت: «هتل‌ها، دفاتر خدمات مسافرتی، موزه‌ها و مراکز گردشگری این محور براساس ساختار پروژه گردشگری دسترس‌پذیر برای استفاده معلولان و جانبازان مجهز می‌شوند. »معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به بررسی‌های انجام شده از سوی انجمن باور برای اجرای پروژه گردشگری دسترس‌پذیر درمحور خیابان سی‌تیر اشاره کرد و افزود: «همه تأسیسات گردشگری و اماکن جاذب گردشگران باید به زیرساخت‌های گردشگری دسترس‌پذیر مجهز شوند تا نیاز معلولان، جانبازان و افرد کم‌توانی که از چنین مرکزی بازدید می‌کنند، تأمین شود. »تیموری خاطرنشان کرد: «شعار سازمان جهانی گردشگری در سال ۲۰۱۶ با عنوان «همه برای گردشگری، گردشگری برای همه» است و این موضوع به‌صورت مشخص در برنامه‌ریزی‌های حوزه گردشگری لحاظ شده. برای تحقق این هدف ضرورت دارد یک فصل به ضوابط تأسیسات گردشگری اختصاص یابد. »

کد خبر 443042

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha