همشهری‌آنلاین: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به اقدام‌های محیط‌زبستی مدیریت شهری طی ۲ سال گذشته از راه‌اندازی ۴ سامانه برای شفاف‌سازی فرآیندهای حوزه پسماند خبر داد.

تهران

زهرا صدراعظم نوری در گفت‌وگو با شهرنوشت، ضمن گرامیداشت هفته محیط زیست با اشاره به اقدامات محیطی‌زیستی انجام شده طی دوره پنجم شورای شهر تهران اظهار کرد: شورای پنجم و به ویژه کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری در مساله محیط‌زیست بسیار جدی است و سعی می‌کند به دور از اظهارات شعارگونه به موضوع‌های اثرگذار بپردازد.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به راه‌اندازی ۴ سامانه برای شفاف‌سازی فرایندهای انجام‌شده در حوزه پسماند گفت: این سامانه می‌تواند مانعی برای هدررفت منابع باشد. تلاش شورای پنجم این است که فرایند مرتبط با پسماند در شهر تهران بهبود پیدا کند و فضای سالمی ایجاد شود تا هر آن کس که توانایی، امکانات و تجهیزات در اختیار دارد؛ بتواند در مناقصات شرکت کند.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه منابع آبی تصریح کرد: در فضای شهری برای حفظ آب در مدیریت شهری پایتخت تلاش شده تا از گونه‌های گیاهی کم آب‌بر استفاده شود؛ همچنین با همکاری آبفای استان تهران در آبیاری فضاهای سبز شهری به جای استفاده از آب شرب پساب مورد استفاده قرار گیرد.

صدراعظم‌نوری با اشاره به تغییر روش‌ها و فرایندها عنوان کرد: هدف شورای پنجم اتلاش برای ایجاد شرایطی است که وضعیت زیست‌محیطی شهری و کیفیت زندگی شهروندان ارتقاء پیدا کند.

رئیس کمیسیون محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به برخی اقدامات انجام شده در این زمینه تصریح کرد:در بحث صیانت از باغات و اراضی مشجر اقدامات شورا بسیار جدی و اثرگذار بوده و طرح‌ها و لوایح تصویب‌شده همگی در این جهت بوده است.

او افزود: کمیسیون ماده ۷ در همین زمینه به صورت مستمر برگزار می‌شود و به پرونده‌های مرتبط با حفظ درختان رسیدگی می‌کند.

صدراعظم نوری با بیان این‌که لایحه عوارض قطع درختان و ارزش اکولوژیک از جمله این موارد است، اضافه کرد: تصویب لایحه شناسنامه باغات، طرح جامع فضای سبر شهر تهران و سامانه‌مند کردن کمیسیون ماده ۷ از دیگر مواردی است که می‌توان به آن اشاره کرد.

صدراعظم نوری تاکید کرد که مساله محیط زیست در شورای پنجم به مساله‌ای جدی و فراگیر برای مدیریت شهری تبدیل شده است.

کد خبر 443032

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha