جمعه ۱۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱
۰ نفر

۲ محیطبان پارک ملی خبر کرمان که با شلیک شکارچیان متخلف مجروح شده بودند بعد از عمل جراحی، ‌راهی بازداشتگاه شدند! موتورسیکلت دو شکارچی ضارب بعد از شلیک به محیطبانان چپ کرده و هر دو جان باختند!

دستبند

به گزارش همشهری، این حادثه شنبه شب گذشته در پارک ملی خبر در نزدیکی شهر بافت کرمان روی داد. سرهنگ جمشید محبت خانی، ‌ فرمانده یگان حفاظت سامزان حفاظت محیط زیست بعد از این حادثه به رسانه ها گفت: مسئله از آنجا شروع می‌شود که این دو شکارچی بعد از شلیک به سمت خودروی محیطبانان و زخمی کردن آنها فرار می کنند اما موتورسیکلت شکارچیان در حین فرار با دو سرنشین واژگون می‌شود و به خاطر فاصله کم ماشین و موتور سیکلت این برآورد به وجود می‌آید که موتورسیکلت به زیر خودروی محیط‌بانان ما رفته است که هنوز این مسئله تایید یا تکذیب نشده و در حال بررسی مقام محترم قضایی استان کرمان قرار دارد. این مقام پیش از این اعلام کرده بود در این درگیری محیطبانان هیچ تیری شلیک نکردند.

گفته می شود پس از حادثه محیط‌بان‌ها، نیروهای اورژانس و مسئولان استانی محیط زیست کرمان را مطلع می‌کنند اما شکارچیان به دلیل شدت جراحات وارده جان باختند. با این حال روز یکشنبه بعد از اینکه این محیطبانان برای عمل جراحی در بیمارستان بستری شده بودند پس از خروج از اتاق عمل بازداشت و روانه بازداشتگاه شدند. شنیده ها حاکی است یک محیطبان دیگر و حتی رییس پارک ملی خبر کرمان هم که در حین حادثه، حتی در خودروی محیطبانان نبودند بازداشت شدند.

برخی منابع آگاه می گویند ساعت ۱۰ شب یکشنبه گذشته این افراد از بازداشت‌گاه به دادگاه برده شده و به اتهام قتل تفهیم اتهام می‌شوند، و قرار بازداشت غیرقابل تبدیل برایشان صادر می‌شود، این درحالی است که در مقابل درب دادگاه تعدادی از افراد طایفه دو شکارچی غیرمجاز، درست درمقابل چشم ماموران این افراد را مورد ضرب و شتم شدید قرار می‌دهند و پس از آن هر ۴ نفر به زندان بافت منتقل می‌شوند.

با این حال هیچ یک از مسئولان سازمان محیط زیست حاضر به گفتگو و ارائه اطلاعات بیشتر در این باره به رسانه ها نشده اند و از وضعیت این محیطبانان خبری در دست نیست.

کد خبر 443010

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha