پنجشنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمیته مرکزی پزشکان سودان از افزایش شمار کشته‌شدگان در جریان اعتراضات اخیر مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم به ۱۰۱ تن خبر داد.

افزایش تعداد کشته شدگان در سودان به ۱۰۱ تن

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت روسیا الیوم، این کمیته در بیانیه‌ای گفت، اجساد ۴۰ تن از کشته شدگان از رود نیل بیرون کشیده شد. این اجساد توسط خودروهای وابسته به شبه نظامیان جنجوید به مکانی نامعلوم منتقل شد.

این کمیته در بیانیه دیگری گفت:  یک تن در اثر اصابت گلوله به سرش توسط نیروهای وابسته به شورای نظامی کشته شد و بدین ترتیب تعداد کشته شدگان به ۱۰۱ تن افزایش یافت.

کمیته پزشکان سودان در بیانیه‌ خود تاکید کرد، شمار کشته شدگان بیش از این است و آمار ارائه شده مربوط به افرادی است که تاکنون توانسته‌اند آنها را شناسایی کنند.

کمیته مرکزی پزشکان سودان پیشتر اعلام کرده بود که تعداد کشته شدگان در جریان اعتراضات روز دوشنبه در مرکز خارطوم به ۶۰ تن افزایش یافته است.

پس از تشدید اوضاع در سودان شورای نظامی این کشور به جناح مخالف پیشنهاد از سرگیری مذاکرات درباره دوره انتقالی را داد که با مخالفت طرف مقابل روبه رو شد.

عباس مدنی، یکی از رهبران نیروهای آزادی و تغییر به رویترز گفت: فراخوان شورای نظامی انتقالی مردود است زیرا "قابل اعتماد نیست" . وی افزود: شورا در خیابان‌ها رعب و وحشت ایجاد می‌کند.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان روز چهارشنبه ضمن ابراز تأسف نسبت به حوادث روز دوشنبه گفت: همگی ما باید به اراده و خواسته‌های مردم احترام بگذاریم.وی گفت: ما اکنون در مرحله جدیدی از تاریخ سودان هستیم. دستان ما برای مذاکره و تشکیل یک قدرت قانونی دراز است.

مذاکرات میان شورای نظامی سودان و مخالفان در سایه اختلافات عمیق میان دو طرف به بن بست رسیده است.

کد خبر 442868

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha