همشهری آنلاین: کتابخانه‌های عمومی استان قم ۴۵۰ عضو نابینا دارد که برای استفاده آنها ۲۰۰۰ عنوان کتاب بریل در تعداد ۴۰۰۰ نسخه در قفسه‌های آن قرار داده شده است.

۲۰۰۰ عنوان کتاب بریل وارد کتابخانه‌های عمومی قم شدند

حجت‌الاسلام امیرعطاءاله جباری، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم در گفت‌وگویی، درباره تولید کتاب‌های بریل ویژه جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، گفت: تولید کتب بریل برای استفاده اقشار خاص به ویژه نابینایان با هدف احیای شعائر اهل بیت پیامبر است که در نهایت منجر به رضایت پروردگار، آرامش خاطر و همچنین شکوفایی و رشد در دیگر زمینه‌های فرهنگی می‌شود.
 
وی اضافه کرد: با عشق و علاقه ای که درگسترش فرهنگ کتابخوانی به ویژه ترویج سیره عملی اهل بیت عصمت و طهارت (ع) داریم، سعادت و عنایتی نصیب شد تا در این راه توفیق خدمت‌گذاری را داشته باشیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم یادآور شد: تداوم تولید کتاب به صورت بریل باعث اشتیاق روشندلان به سمت کتابخوانی و توزیع عادلانه و یکسان برای این عزیزان می‌شود و توجه به این موضوع می‌تواند یکی از عوامل افزایش سرانه مطالعه مفید باشد.

در ادامه این گفت‌وگو، حسن عبدلی و طیبه عبدلی دو کتابدار روشندل بخش بریل اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، با ارائه آماری از تولید کتب بریل در این بخش عنوان کردند: در راستای ارائه خدمات مطلوب به روشندلان استان قم به ویژه ۴۵۰ عضو نابینا، تاکنون نزدیک به ۲ هزار عنوان کتاب بریل در ۴ هزار نسخه و ۶ هزار عنوان کتاب گویا در ۷ هزار نسخه برای استفاده مراجعه‌کنندگان به عنوان منابع مورد استفاده نابینایان در کتابخانه‌های استان قم تهیه شده است.

حسن عبدلی در رابطه با ارسال کتاب‌های بریل به دیگر استان‌های کشور هم توضیح داد: طی چهار سال گذشته برای ۷۰ کتابخانه در استان‌های مختلف کشور ۲۳۸ عنوان کتاب بریل به همراه تقویم بریل ارسال کرده‌ایم که در مجموع ۱۸ هزار و ۲۰۰ نسخه را دربرمی‌گیرد.

همچنین به گفته وی، ۱۲ عنوان کتاب حاضر در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی توسط واحد بریل اداره‌کل کتابخانه های عمومی استان قم به ۱۰۰ هزار صفحه بریل تبدیل شده است.

کد خبر 442526

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha