پنجشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: پلیس انگلیس پس از مرگ بدری پاتارکاتسیشویلی از سیاستمداران مخالف و میلیاردهای گرجی در نزدیکی لندن اعلام کرد هیچ اثری از رادیواکتیو در وی یافت نکرده‌اند.

اشپیگل آنلاین از لندن و لیترهید گزارش داد، یکی از سخنگویان پلیس اعلام کرد: «تحقیقات اولیه کمیسر محلی نشان می‌دهد که هیچ نشانه‌ای دال بر وجود مواد رادیو‌اکتیو در بدن مقتول وجود ندارد.»

پاتارکاتسیشویلی که در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در ماه ژانویه نامزد شده بود، سه‌شنبه شب در لیترهید واقع در نزدیکی لندن جان باخت.

جسد او برای تشریح به بیمارستان منتقل شد. در این روند چند ساعته آزمایش‌های ویژه سم‌شناسی نیز انجام شد. یکی از سخنگویان پلیس در گراشافت سوری، جایی که پاتارکاتسیشویلی در آنجا سکونت داشته است، گفت در حال حاضر تحقیقات مفصلی انجام می‌گیرد تا مشخص شود این تبعه گرجستان ظرف 48 ساعت اخیر چه کارهایی انجام داده است.

مرگ پاتارکاتسیشویلی از نظر پلیس «مشکوک» بوده است. این تشخیص در موارد مرگ‌های مبهم رویدادی معمول تلقی می‌شود. یکی از نزدیکان پاتارکاتسیشویلی مشکل قلبی را عامل مرگ وی دانسته است.

مرگ ناگهانی این مرد 52 ساله یادآور مرگ آلکساندر لیتویننکو، منتقد کرملین بود که در نوامبر 2006 در لندن با مواد رادیواکتیو مسموم شد. در آن مورد به سرعت انگشت اتهام به سوی یکی از جاسوس‌های سابق روسیه دراز شد. [متهم اصلی پرونده قتل لیتویننکو] خودداری از تحویل این فرد به دولت انگلیس از سوی مسکو منجر به وخامت محسوس روابط دیپلماتیک بین این دو کشور شد.[نظر کرملین درباره این پرونده قتل]

در جریان انتخابات ریاست جمهوری گرجستان در اوایل ژانویه پاتارکاتسیشویلی توانست کمتر از هفت درصد آرا را کسب کند و بدین ترتیب میخاییل ساکاشویلی پیروزی آشکاری را از آن خود کرد. [نتایج انتخابات ریاست جمهوری در گرجستان] وی مالک ایمدی تی‌وی (Imedi TV)، بزرگ‌ترین تلویزیون منتقد دولت در گرجستان و از خارج کشور وارد رقابت‌های انتخاباتی شده بود.

کد خبر 44251

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز