همشهری آنلاین: بعد از انتشار مجموعه داستان کوتاه عروسی تمام شد که مجموعه آثار برگزیده دوره اول جایزه ادبی بهمن است، دومین دوره این مسابقه ادبی فراخوان خود را اعلام کرد.

فراخوان شرکت در دومین جایزه ادبی بهمن 

به گزارش دبیرخانه جایزه ادبی بهمن در این فراخوان آمده است: خوشحالیم که آغاز دومین  دوره‌ جایزه‌ی ادبی بهمن را اعلام می‌کنیم. این مسابقه مستقل برگزار خواهد شد و هدف از برگزاری آن برداشتن گامی درجهت اعتلای فرهنگ و ادب فارسی درحوزه‌  داستان‌نویسی است. در این مسابقه فقط کسانی می‌توانند شرکت کنند که هنوز موفق به چاپ آثارشان درقالب یک کتاب نشده‌اند.  

  • شرایط شرکت در مسابقه: 

- در این مسابقه شرط سنی وجود ندارد.  

- هر نویسنده فقط یک داستان ارسال می کند که باید بین پانصد تا سه هزاروپانصد کلمه باشد.  

- نثر پاکیزه وعاری از غلط‌های املایی  و دستور زبانی شرط ابتدایی برای ورود به مسابقه است. به این معنی که هر داور موظف است هنگام مطالعه‌ی داستان با رسیدن به اولین غلط فاحش املایی یا دستوری، داستان را از مسابقه خارج کند. فرم و محتوای بدیع و پرهیز از تقلید و تکرار شرط  دوم راهیابی به مراحل نهایی خواهد بود.  

- مهلت ارسال داستان‌ها از تاریخ انتشار آگهی تا پانزدهم شهریورماه سال ۱۳۹۸ است و تمدید نخواهد شد. شرکت‌کنندگان با عضویت درکانال "نشر دف " و کانال مسابقه می‌توانند در جریان اخبار "مسابقه‌ی داستان‌نویسی بهمن" قرار گیرند.  

- داورهای مسابقه تا پایان انتخاب نهایی از اسامی شرکت‌کنندگان اطلاع پیدا نخواهند کرد.  

- شرکت‌کنندگان موظفند دریک پاکت A۴، یک نسخه‌ی تایپ شده از داستان را همراه مشخصات کامل نویسنده (نام-نام خانوادگی-تاریخ تولد- میزان تحصیلات و رشته‌ی تحصیلی- محل تولد و زندگی، نشانی پستی و شماره‌ی تماس)، فیش پرداخت سی‌وپنج هزارتومان ورودی مسابقه (به حساب شماره ۰۱۰۳۶۱۷۷۶۶۰۰۴ بانک صادرات، به نام نشردف) را به نشانی: تهران، ضلع جنوب غرب پل سیدخندان، حدفاصل شریعتی تا سهروردی، شماره‌ی ۶۴، خانه کتاب نشردف، شخصاً تحویل داده و رسید دریافت دارند.

از طریق کانال نشردف یا کانال جایزه‌ی بهمن هر شرکت کننده از تحویل داستان و مدارکش به دست اندرکاران مسابقه اطلاع حاصل خواهد کرد. شرکت کنندگان خارج از تهران باید مدارک را با پست سفارشی به آدرس خانه کتاب نشر دف بفرستند و فیش پست را تا اعلام رسید مدارک نزد خود نگه دارند.  

- از کسانی که داستان‌شان درکتاب جایزه‌ بهمن چاپ شود، دعوت خواهد شد که در مراسم اهدای جوایز که ۲۸ بهمن ماه نودوهشت برگزار می‌شود، حضور به هم رسانند.  

- با توجه به چاپ کتاب داستان‌های برترمسابقه، کلیه‌ی شرکت کنندگان تا اعلام نتایج وپایان هر دوره باید نسبت به چاپ داستان ارسالی در مجموعه‌ای دیگرخودداری نمایند و درغیر این صورت از دورمسابقه حذف خواهند شد.  
کوشش مؤسس و همکاران و یاری‌دهندگان، شناخت و تشویق هرچه بیشتر نویسندگان با استعداد و دستیابی به داستان‌هایی خواندنی است که درقالب جلد دوم داستان‌های بهمن عرضه خواهد گردید.  

کد خبر 442456

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha