همشهری آنلاین: هیلاری کلینتون و دخترش چلسی با همکاری یکدیگر یک شرکت سینمایی و تلویزیونی برای تولید برنامه‌ها و محتواهای مربوط به زنان راه‌اندازی می‌کنند.

خانواده كلينتن و خانواده اوباما

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پس از کناره‌گیری بانوی اول و وزیر خارجه پیشین آمریکا از دنیای سیاست، حالا راه برای حضور جدی‌تر همسر بیل کلینتون در دنیای برنامه‌سازی هموارتر شده است. هیلاری کلینتون که حتی پس از باختن انتخابات ریاست‌جمهوری به دونالد ترامپ جزو گزینه‌های جدی حزب دموکرات آمریکا برای ورود به کاخ سفید بود، تصمیم قطعی خود را برای کنار گذاشتن فعالیت‌های سیاسی و تاثیرگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گرفته است.

کلینتن ۷۱ ساله تابستان سال گذشته قراردادی برای تولید برنامه «ساعت زنان» به تهیه‌کنندگی استیون اسپیلبرگ امضا کرد که موضوع آن جنبش‌های مربوط به حق رای است. خانم کلینتن با راه‌اندازی شرکت سینمایی و تلویزیونی ورود به دنیای برنامه‌سازی دنباله‌رو باراک اوباما، رئیس‌جمهوری پیشین می‌شود که همراه همسرش میشل شرکت هایر گراوند را با همکاری شبکه نتفلیکس برای تولید محتواهای مناسب برای زنان راه‌اندازی کرده است.

خانواده اوباما در حال حاضر برای تولید هفت پروژه با مدیران نتفلیکس به توافق رسیده‌اند که قرار است موضوع‌هایی چون نژاد و طبقه اجتماعی، دموکراسی و حقوق مدنی و نظایر آن را دربر بگیرد. این پروژه‌ها شامل سه فیلم (تلویزیونی و سینمایی) و چهار برنامه تلویزیونی از جمله برنامه‌ای آموزشی برای کودکان و یک برنامه درباره افرادی است که جان خود را برای دگرگون کردن زندگی دیگران فدا کرده‌اند.

این روزها نمایشی درباره شکست هیلاری کلینتن در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ در برادوی روی صحنه رفته که نقش اصلی آن را لوری متکالف ایفا می‌کند. کتاب زندگینامه او «آنچه اتفاق افتاد» سال ۲۰۱۷ منتشر و با واکنش‌های مثبت منتقدان مواجه شد. ضمن اینکه فروش آن در بازار بسیار خوب بود.

چلسی کلینتن برای مدتی کوتاه خبرنگار شبکه تلویزیونی NBC بود و به تازگی پنج جلد کتاب کودکانه نوشته و منتشر کرده است؛ از جمله «۱۳ زن آمریکایی که دنیا را دگرگون کردند». او در دانشگاه‌های استنفورد، آکسفورد، کلمبیا و نیویورک درس خوانده و مدرک دکتری در رشته روابط بین‌الملل دارد.

کد خبر 442423

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha