شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: گزارش‌های اخیر از بازار کتاب آلمان از کاهش فروش کتاب الکترونیک در آلمان در نیمه اول سال جاری خبر می‌دهد.

کاهش فروش کتاب الکترونیک در آلمان

به گزارش خبرگزاری ایبنا به نقل از اکتوالیته-اتحادیه ناشران و کتاب‌فروشان آلمان با همکاری شرکت تحقیقاتی بازار آلمانی GFK، هر سه ماه گزارشی را درباره بازار کتاب الکترونیک در این کشور ارائه می‌دهند. نتایج آخرین گزارش‌ها، کاهش خرید کتاب الکترونیک را در نیمه اول سال جاری در مقایسه با نیمه اول سال گذشته میلادی نشان داده است.

گزارش شرکت GFK (بزرگ‌ترین شرکت تحقیقاتی بازار آلمانی) نشان می‌دهد که فروش کتاب‌های الکترونیک در آلمان به جز کتاب‌های آموزشی و تخصصی در سه ماه اول سال ۲۰۱۹ تا %۷,۱ کاهش یافته و از تعداد خریداران کتاب‌های الکترونیک نیز به همان میزان کاسته شده است.

در این گزارش همچنین آمده ۱.۹ میلیون مشتری آلمانی در سه ماهه اول سال ۲۰۱۹ دست کم یک کتاب الکترونیک خریداری کرده که این تعداد در همین بازه زمانی در سال گذشته میلادی ۲,۱ میلیون نفر بوده‌ که البته این کاهش خرید کتاب الکترونیکی با افزایش %۶,۱ قیمت متوسط برای هر عنوان کتاب در سه ماه اول سال توجیه‌پذیر است.

علاوه بر این، کتابخوانان آلمانی در بین ماه‌های ژانویه و مارس سال گذشته، دست کم %۱,۳ دستگاه کتاب‌خوان خریداری کرده بودند.

میزان فروش بازار کتاب در آلمان نیز به همین ترتیب تحت تاثیر کاهش خرید کتاب الکترونیک قرار گرفته و با کاهش %۱,۴ درصدی در مقایسه با همین بازه زمانی در سال گذشته روبه‌رو بوده است.

 با این همه می‌توان گفت که سهم خرید کتاب الکترونیکی در بازار کتاب آلمان در % ۵/۷ راکد مانده و شرکت GfK نیز علت این میزان کلی کاهش فروش‌ها را به سبب تغیییر استثنایی تقویم عید پاک در همین سال می‌داند.

کد خبر 442421

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha