جمعه ۱۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نارندرا مودی عصر در مراسمی رسمی سوگند یاد کرد و به این ترتیب دوره دوم نخست وزیری خود را آغاز کرد.

مراسم سوگند نارندرا مودی

به گزارش ایرنا، شبکه خبری زی نیوز نوشت: رام نات کویند رییس جمهوری هند صحت و صلاحیت مراسم سوگند نخست وزیری نارندرا مودی را تایید کرد.

پس از مودی سایر وزرای کابینه او از جمله راجنات سینگ، وزیر کشور، سوشما سواراج وزیر امور خارجه و نیرمالا سیتارمان وزیر دفاع هند سوگند یاد کردند.

رهبران احزاب مخالف از جمله مان موهان سینگ نخست وزیر سابق، راهول گاندی و سونیا گاندی رهبران حزب کنگره و صنعت گران و ستارگان بالیوودی در مراسم سوگند نارندرا مودی شرکت کردند.

از جمله مهمانان خارجی در این مراسم می شود به رهبران بنگلادش، میانمار، سریلانکا، تایلند، نپال، بوتان، قرقیزستان، موریس و همچنین اعضای گروه همکاری چند بخشی اقتصادی و تکنیکی جنوب آسیا( BIMSTEC) اشاره کرد.

هند در سال ۲۰۱۴ از تمام کشورهای سازمان همکاری منطقه ای آسیا (سارک) که شامل افغانستان، پاکستان و مالدیو می شود، جهت شرکت در مراسم سوگند نخست وزیری مودی دعوت به عمل آورده بود.

در انتخابات سراسری هند که یک هفته پیش به پایان رسید، حزب بهاراتیا جاناتا به رهبری نارندرا مودی ۳۴۸ کرسی از ۵۴۳ کرسی پارلمان هند را به دست آورد در حالی که حزب کنگره بزرگ ترین رقیب مودی تنها ۹۰

کرسی پارلمان را کسب کرد. سایر احزاب سیاسی هند نیز مجموعاً ۱۰۴ کرسی کسب کردند.

انتخابات سراسری هند موسوم به (لوک سبها) به مدت ۳۹ روز و در ۷ مرحله برگزار شد.

در انتخابات امسال هند بیش از ۹۰۰ میلیون نفر واجد شرایط رأی دادن بودند که به اعتقاد کارشناسان، مشارکت در این انتخابات به دلیل برانگیخته شدن احساسات ملی گرایانه مردم این کشور بالا بوده است.

کد خبر 442329

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha