همشهری آنلاین: در راستای جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت، لاستیک های فرسوده از سطح منطقه توسط اداره مدیریت پسماند و شیشه و پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی در ۲۳ غرفه بازیافت منطقه ۱۹ جمع‌آوری می‌شود.

پسماند

به گزارش شهرنوشت به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۹، سعید صالح محمود رباطی، معاون خدمات شهری و محیط‌زیست با اعلام این خبر گفت: لاستیک‌های فرسوده، شیشه، پسماندهای الکترونیکی و الکتریکی با مشارکت نیروهای اجرایی اداره مدیریت پسماند و خدمات شهری با خودرو های ملودی، کامیون و خاور از غرف جمع‌آوری می‌شوند.

او ادامه داد: پس از جمع‌آوری ضایعات قابل بازیافت بخشی به ایستگاه پسماند و سایر آنها برای استفاده مجدد به پیمانکار مربوطه تحویل داده می شود.

رباطی با اشاره به این‌که توسعه تکنولوژی در جامعه کنونی منجر به افزایش ضایعات الکتریکی و الکترونیکی شده است؛ افزود: از این رو بازیافت این ضایعات برای حفظ محیط‌زیست ضروری است و بازگرداندن آن به چرخه مصرف، منجر به صرفه‌جویی منابع و حفظ محیط‌زیست می‌شود.

او گفت: کلاس‌های آموزشی با محوریت آموزش خطرات پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی و لزوم تفکیک آن برای شهروندان توسط کارشناسان اداره مدیریت پسماند برگزار می‌شود.  

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست خاطرنشان کرد : از ۲۳ غرفه موجود در نواحی پنجگانه هزا رو ۴۶۴ کیلوگرم ضایعات قابل بازیافتی چون شیشه، ۱۱ هزار کیلوگرم لاستیک و هزار و ۴۳۰ کیلوگرم پسماندهای الکتریکی و الکترونیکی با مشارکت شهروندان جمع آوری شده است.

سعید صالح محمود رباطی در تشریح سایر اقدامات اداره مدیریت پسماند این حوزه بر آموزش مجدد چهره به چهره شهروندان ناحیه یک اعم از خانوار و اصناف با ارائه پوستر خرید اقلام مصرفی غرفه‌ها به منظور ترغیب شهروندان به تفکیک پسماند خشک از مبداء با حضور ۱۰ نفر از آموزشگران و خودرو ملودی تأکید کرد.

کد خبر 441897

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha