مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۰۳
۰ نفر

محمدرضا رضاپور- کارشناس امور شهری: تبیین شاخص‌ها، عناصر و مولفه‌های توسعه شهری ضرورت دارد. تحقق این مهم از ضروریاتی است که خدمت‌رسانی گسترده و شایسته را رقم می‌زند.

ساختار شهری

تحقق این مهم و شناخت شاخص‌های توسعه زمینه را برای رسیدن جامعه شهری به ایده‌آل‌ها فراهم می‌کند؛ این امر همچنین زمینه را برای رصد فرصت‌های سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند. ارتقای عملکرد سازمانی و بروز تغییرات مثبت و عمده در ساختارهای شهری نیاز به برنامه‌ریزی و سیاستگذاری‌های کلان مدیریتی دارد. همه مشخصات و آیتم‌هایی که در کنار هم یک جامعه مدنی را در وسعت‌های شهری و یا کلانشهری تشکیل می‌دهند، نیاز به پویایی و به‌روز شدن دارند؛ درصورتی که خدمت‌رسانی در این مدار قرار گیرد، شهر به سطح قابل قبولی از توسعه پایدار می‌رسد.

بر این اساس لازم است نارسایی‌های خدمت‌رسانی در گام نخست شناسایی و پس از آن با تبیین الگوهای کارآمد رفع شوند. به همین جهت باید در شهرداری کرج این مساله که شهرداری‌ها در دوره کنونی بیش از هر زمان دیگری نیازمند داشتن یک الگوی مناسب برای اصلاحات پایدار و موثر در همه حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و ساختاری هستند، سرلوحه قرار گیرد.

 برنامه‌ریزی‌های مدیریت شهری مناسب‌ترین عامل جهت رشد و بالندگی برنامه‌های شهری است. برای مطلوب بودن خدمات‌رسانی لازم است مدیریت شهری استراتژی‌های کارآمدی را تدوین و اجرایی کند؛ این استراتژی‌ها باید پایه علمی و کارشناسی داشته باشند. ایجاد رضایت شهروندان باید اولویت شهرداری کرج در اجرای طرح‌های شهری باشد. اجرای طرح‌ها و عملی کردن برنامه‌ها و سیاست‌ها در شهرداری با هدف تحقق این رویکرد مهم انجام می‌شود؛ بی‌شک برنامه‌ریزی‌های آموزشی که خود برای ارتقای سطح کارآمدی کارکنان صورت می‌گیرد، نقش بسزایی در جلب رضایت شهروندی ایفا می‌کند.

کد خبر 441826

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار البرز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha