همشهری آنلاین: رئیس فراکسیون مستقلین مجلس با اشاره به این که رای نیاوردن مطهری قابل پیش‌بینی بود، گفت: اگر اعضای لیست امید تعامل می‌کردند، می‌توانستند از خروج مطهری از هیات رئیسه جلوگیری کنند.

كاظم جلالي

 کاظم جلالی در حاشیه جلسه علنی امروز، یکشنبه ۵ خرداد مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران درباره انتخابات هیات رئیسه مجلس گفت: امر غیرطبیعی در انتخابات هیات رئیسه رخ نداد، امسال بیستمین هیات رئیسه‌ای است که من در آن رأی داده‌ام، از قبل هم گفته بودم معمولاً سال اول مجلس رقابت جدی است ولی هنگامی که افراد بر کرسی هیات رئیسه نشستند، پایین‌آوردنشان خیلی آسان نیست.

وی افزود: با رصد در طول ادوار مجلس یک نفر یا حداکثر دو نفر در هیات رئیسه تغییر کردند، متأسفانه همکاران به این امر توجه نکردند من با هر دو فراکسیون صحبت کردم که بیایید تعامل کنیم و همین ترکیب هیات رئیسه را حفظ کنیم، اما نپذیرفتند و گفتند باید بررسی کنیم و در نهایت به لیست جداگانه‌ای رسیدند که در نهایت فقط یک نفر از هیات رئیسه بازماند و ترکیب بقیه هیات رئیسه تغییری نکرد.

رییس فراکسیون مستقلین مجلس گفت: در خصوص بازماندن آقای مطهری از هیات رئیسه به جای اینکه به دیگران اتهام زنی شود، بهتر است از همکاران سؤال شود که تصمیم گرفتند به صورت مستقل در انتخابات شرکت کنند اینکه نمی‌شود بگوییم ما می‌خواهیم در همه حوزه‌ها کاندیدا دهیم و همه را هم موظف کنیم به کاندیداهای ما رأی دهند، رأی با تعامل و مسالمت انجام می‌شود.

جلالی اضافه کرد: در سال اول مجلس دوستان از فراکسیون امید سراغ ما آمدندکه بیایید با یکدیگر فهرست بدهیم و پارلمان را به دست بگیریم، همانجا هم به آنان گفتم این خلاف مشی ماست چرا که ما قائل به تعاملیم و پارلمان را نمی‌ توان بدون تعامل جمعی اداره کرد همه اعضای پارلمان باید در هیات رئیسه نماینده داشته باشند و آن نمایندگان در انتظام بخشی مجلس نقش مؤثر دارند.

وی گفت: فراکسیون مستقلان ولایی وشخص من تلاش زیادی برای تعامل و همفکری برای رسیدن سه فراکسیون به لیست واحد تلاش کردیم، امسال مردم تحمل شنیدن برخی خبرها را ندارند که ببینند با این گرانی، تورم و بیکاری کهه دست به گریبانیم آقایان در پارلمان بر سر کرسی رقابت می‌کنند، لذا وقت مجلس نباید به چنین موضوعاتی بگذرد.

رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید به مردم نشان دهیم منسجم هستیم و در کنار یکدیگر برای حل مشکلات آنان تلاش می‌کنیم ولی متأسفانه سه فهرست جداگانه داده شد و نتیجه هم این شد که فقط یک ریزش در هیئت رئیسه داشتیم.

وی با بیان اینکه دوستان در لیست امید اگر می‌آمدند تعامل می‌کردند، می‌توانستند از خروج مطهری از هیات رئیسه جلوگیری کنند، خاطرنشان کرد: وقتی تعامل نکردند یا در بحث ریاست مجلس تا انتها گفتند خودمان لیست می‌دهیم نتیجه‌اش همین است. در مجلس باید کار اقنایی انجام داد چرا که اینجا کسی نماینده‌تر از نمایندگان دیگر نیست.

جلالی تصریح کرد: من خودم چندبار تلفنی به آقای مطهری گفتم که فکر می‌کنم تصمیمات غلط منجر به خطر افتادن شما می‌شود، بنابراین این را از قبل هم می‌شد حدس زد و امیدوارم این برای آیندگان درس عبرتی شود تا رفتار درست تری داشته باشند.

کد خبر 441760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha