همشهری آنلاین: ویندسر پِلِت، نویسنده جوان کانادایی با کتاب اولش تحت عنوان «ماهی کوچولو» موفق شد جایزه ۶۰ هزار دلاری آمازون کانادا را به دست آورد.

جایزه ۶۰ هزار دلاری آمازون کانادا

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از بِتا، ویندسر پِلِت سال‌ها با خود فکر می‌کرد که آیا می‌تواند کتابی بنویسد که دیگران علاقه‌ای به خواندنش داشته باشند یا نه اما حالا به ستاره ادبیات کانادا تبدیل شده است.
 
پِلِت برای نگارش رمان «ماهی کوچولو» برنده جایزه ۶۰ هزار دلاری آمازونِ کانادا برای بهترین رمان کتاب‌اولی شد.
 
پِلِت پس از دریافت جایزه در مصاحبه‌ای گفت: «اصلاً نمی‌دانستم دنیا چه عکس‌العملی به داستان من نشان می‌دهند. خیلی خوشحالم که کتابم مور استقبال قرار گرفته است. »
 
چهل و سومین دوره جایزه آمازون کانادا برای نویسندگان کتاب‌اولی با حمایت مجله وارلسِ کانادا برگزار شد.
 
علاوه بر «ماهی کوچولو» آثاری چون «غیرحرفه‌ای‌ها» نوشته لیز هارمر، «در جستجوی تِری» نوشته تایلر هِلارد، «دندان کرم‌خورده» نوشته تانیا تاگاک، «جانی آپلسد» نوشته جاشوآ وایتهد، و «بازتولید» نوشته ایان ویلیامز در فهرست نهایی جایزه آمازون کانادا قرار داشتند.
 
دورتا لائو، رئیس هیئت داوران این جایزه گفت: «انتخاب از بین این شش اثر کار سختی بود. همه این آثار قدرت قصه‌گویی برای نزدیک کردن جوامع را به خواننده نشان می‌دهد. علاوه بر این نویسندگان حاضر در فهرست نهایی به ما ثابت کردند که ادبیات به قلب، روح، و ذهن ما اعتلا می‌بخشد. »
 
پِلت می‌گوید دریافت این جایزه مالی به او کمک می‌کند تا مدتی کار دیگری انجام ندهد و درباره آینده حرفه‌ای خود تصمیم بگیرد.

کد خبر 441750

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha