همشهری آنلاین: نمایندگان کشورمان به ۴ مدال طلا، ۱ مدال نقره و ۳ مدال برنز در جام ماتئو پلیکونه شهر ساساری ایتالیا رسیدند.

تيم كشتي آزاد

به گزارش روابط عمومی فدراسیون کشتی، در پایان رقابت‌های کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا که جزء سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی نیز محسوب می‌شود محمدباقر یخکشی در وزن ۶۱ کیلوگرم، احمد بذری در وزن ۸۶ کیلوگرم، علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم و حامد طالبی زرین‌کمر در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال طلا، عباس فروتن در وزن ۹۷ کیلوگرم به مدال نقره و نادر حاج آقانیا در وزن ۵۷ کیلوگرم، یونس امامی در وزن ۷۰ کیلوگرم و ارشک محبی در وزن ۹۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیدند.

تیم ایران در اوزان ۷۹ و ۱۲۵ کیلوگرم نماینده نداشت.

در رده‌بندی تیمی نیز تیم قزاقستان با ۱۶۲ امتیاز اول شد، روسیه با ۱۴۷ امتیاز عنوان دوم را از آن خود کرد و تیم ایران با ۱۱۱ امتیاز در جایگاه سوم ایستاد.

لازم به ذکر است، در جریان مراسم اهدای جوایز، مسئولین مسابقات جام ساساری به دلیل حضور یخکشی با تیشرت ورزشی روی سکو، وی را دیسکالیفه و از اهدای مدال او ممانعت کردند.

این در حالی است که در مسابقات جهانی و المپیک قید حضور ورزشکاران با گرمکن ورزشی در قوانین اتحادیه جهانی کشتی دیده شده است، اما حتی در مسابقات قهرمانی آسیا که اخیرا در چین هم برگزار شد قانون مذکور رعایت نشد و با دیسکالیفه شدن یخکشی، مدال طلا به کالیف از کشور قزاقستان رسید.

در همین رابطه فدراسیون کشتی اعلام کرد که ضمن احترام به قوانین اتحادیه جهانی کشتی، مراتب اعتراض خود را به اتحادیه جهانی کشتی منعکس خواهد کرد. همچنین ضمن بررسی موضوع با عوامل این بی‌انضباطی برخورد خواهد شد.

کد خبر 441699

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کشتی و وزنه‌برداری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha