همشهری آنلاین: محققان عنوان می‌کنند علاوه بر رژیم غذایی، کمبود خواب هم می‌تواند با چاقی هم در بزرگسالان و هم در کودکان مرتبط باشد، از این‌رو بهتر است کودکان خواب کافی داشته باشند.

زود خوابيدن كودكان به مقابله با چاقي كمك مي‌كند

به گزارش مهر، به گفته محققان لازم است کودکان زود به رختخواب بروند تا میزان خواب کافی داشته باشند.

محققان بعد از بررسی حدود هزار کودک از بدو تولد تا ۱۵ سالگی دریافتند توجه به خواب باید قبل از زمان پیش دبستان مدنظر قرار گرفته شود. به عنوان مثال، کودک ۴ ساله‌ای که قبل از ساعت ۸ شب می‌خوابد در مقایسه با کودکی که بعد از ساعت ۹ شب می خوابد ریسک چاقی‌اش به نصف کاهش می‌یابد. همین تغییر ساده در سبک زندگی موجب تفاوت‌های سلامت در بلندمدت می‌شود.

محققان اذعان می‌کنند ارتباط بین خواب و وزن سالم فواید زیادی برای سلامت کودکان دارند.

مدت زمان خواب موردنیاز برای کودکان در روز

- از زمان تولد تا ۱۲ ماهگی: ۱۲ تا ۱۶ ساعت.

- سنین ۱ تا ۲ سال: ۱۱ تا ۱۴ ساعت.

- سنین ۳ تا ۵ سال: ۱۰ تا ۱۳ ساعت.

- سنین ۶ تا ۱۲ سال: ۹ تا ۱۲ ساعت.

- سنین ۱۳ تا ۱۸ سال: ۸ تا ۱۰ ساعت.

کد خبر 441563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =