همشهری آنلاین: پایگاه خبری سون داکیکا ترکیه در گزارشی نوشت: رئیس جمهور سوریه با اشاره به اینکه در تهران با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه دیدار داشته، از تمایل خود برای دیدار با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه خبر داد.

بشار اسد

به گزارش ایرنا، ‌ پایگاه خبری سون داکیکا بدون اشاره به اینکه بشار اسد این سخنان را کجا و به چه کسی این سخنان را گفته افزود: رئیس جمهور سوریه با بیان اینکه با هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ترکیه (میت) ابتدا در تهران و سپس در منطقه مرزی کسب بین سوریه و ترکیه دیدار داشته است، گفت: دیدار با اردوغان در صورتی که در چارچوب منافع سوریه باشد و به حاکمیت ملی مان صدمه ای وارد نسازد، امکان پذیر است.

بشار اسد با تأکید بر اینکه کشورش آماده گفت وگو و همکاری با ترکیه است، افزود: با اردوغان به شرطی دیدار می کنم که حاکمیت ملی سوریه خدشه دار نشود.

روزنامه آیدینلیک ترکیه نیز به تازگی در پایگاه اینترنتی خود مدعی شده بود که خبرنگار این نشریه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه مصاحبه ای انجام داده و اسد نیز در آن مصاحبه اعلام کرده که نظامیان ترکیه و سوریه در بسیاری مناطق با یکدیگر دیدار کرده اند.

محمد یووا خبرنگار آیدینلیک در گزارش خود افزوده است: بشار اسد هشتم ماه مه / ۱۸ اردیبهشت/ با نمایندگان رسانه های رسمی و خصوصی و نیز روزنامه نگاران یک دیدار خصوصی انجام داد.

به نوشته این روزنامه، اسد در بخشی از این دیدار در ارتباط با روابط ترکیه و سوریه گفت: نظامیان ترکیه و سوریه در بسیاری نقاط دیدار کرده اند.

وی در سخنان خود با تاکید بر اینکه آماده همکاری با ترکیه هستند، گفت: اگر آسیبی به حاکمیت سوریه وارد نشود و منطبق با منافع سوریه باشد، من آماده دیدار با اردوغان نیز هستم.

اسد ترکیه را یک کشور مهم خواند و از آمادگی کشورش برای همکاری با ترکیه سخن به میان آورد.

رییس جمهور سوریه افزود: با ترکیه تنها از طریق ایران و سوریه در تماس نیستیم، بلکه نظامیان دو کشور در بسیاری از مناطق دیدار کرده اند و مهمترین این دیدارها در منطقه مرزی کساب بود.

به گفته بشار اسد، هاکان فیدان رییس سازمان اطلاعات و امنیت ترکیه موسوم به میت نیز در تهران با هیات روسی دیدار کرد.

رییس جمهور سوریه گفت: نظامیان ترکیه در ارتباط با رخدادهای سوریه بیش از سیاستمداران آن کشور حساس هستند.

کد خبر 441359

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha