چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای ضمن تاکید بر تعهد این کشور به برجام، خواستار نشست کمیسیون مشترک برجام شد.

روسيه وزارت خارجه

به گزارش ایرنا، در این بیانیه که شامگاه دیروز، سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت، منتشر شد، آمده است: ضرورت برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام آشکار است. انتظار داریم زمان برگزاری این نشست تعیین شود تا کشورهای شرکت کننده در برجام با همکاری یکدیگر راههای بهبودی اوضاع برای حفظ تضمین شده این توافق بین المللی را مشخص کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به دقت اوضاع اجرای برجام را زیر نظر داریم و متوجه اخبار رسانه‌ها شدیم که از آن چنین برداشت می‌شود که تهران چهار بار حجم غنی سازی اورانیوم را که در سایت هسته‌ای نطنز تولید می شود افزایش داده است.

در بیانیه خاطرنشان شده است: اهمیت اصولی دارد که این اقدامات تحت کنترل کامل آژانس بین المللی انرژی اتمی جریان دارد و از نقطه نظر رعایت تعهدات ایران در چارچوب برجام هیچ مشکلی بروز نمی‌کند.
لازم به ذکر است، آژانس بین المللی انرژی اتمی از پیش در جریان تحولات فرا رو قرار گرفته بود و همه تشریفات تعیین شده رعایت شده است. همچنین، ایران حتی با افزایش تولید اورانیوم غنی شده در چارچوب پارامترهای تعیین شده در برجام می‌ماند. به عبارت دیگر وضعیت پیش آمده نمی‌گوید که ایران تعهدات خود را در چارچوب برجام نقض می‌کند.

در ادامه این بیانیه گفته شده است: با این حال در مجموع دورنمای برجام نگران کننده است. معتقدیم که همه طرف‌های شرکت کننده باید سریعا تلاش‌های مشخص برای حفظ قابلیت اجرایی و پایداری برجام بکار گیرند. ضامن این روند اجرای کامل تعهدات همه کشورهای عضو برجام است.

وزارت خارجه روسیه در پایان بیانیه خود آورده است: امیدواریم تا زمانی که اقدامات مشترک جریان دارد ایران از گام‌های بعدی برای توقف اجرای تعهدات خود در چارچوب برجام بپرهیزد.

کد خبر 441339

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha