سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: فیلم سینمایی «یک مامور و یک جاسوس» ساخته رومن پولانسکی روز شنبه در سالنی پر از تماشاگر در بازار جشنواره کن برای خریداران بین‌المللی عرضه شد.

رومن پولانسكي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، «یک مامور و یک جاسوس» در شرایطی در یک برنامه اختصاصی در جشنواره کن به نمایش درآمد که پولانسکی در سالن حضور نداشت اما ژان دوژاردن، ستاره فرانسوی فیلم در دسترس بود. انبوه خریداران بین‌المللی با دریافت یک ایمیل «محرمانه» برای نمایش مخفیانه فیلم تازه فیلمساز جنجالی لهستانی-فرانسوی گرد هم آمدند و به نظر می‌رسید از این تجربه خاص شگفتزده شده‌اند.

هر چند «یک مامور و یک جاسوس» هنوز به شکل کامل آماده نمایش نشده اما نمایندگان شرکت‌های پخش بین‌المللی مبهوت ابعاد حماسی پروژه‌ای شدند که فقط ۲۵ میلیون دلار برای تولید آن هزینه شده است. خریداران از گوشه و کنار جهان به ویژه اروپا در شرایطی به دعوت محرمانه تهیه‌کننده فیلم پولانسکی پاسخ مثبت دادند که بسیاری از آمریکایی‌ها این دعوت را نپذیرفتند و با بی‌اعتنایی محض با «یک مامور و یک جاسوس» برخورد کردند.

پولانسکی که به تازگی از آکادمی اسکار اخراج شده و یکی از چهره‌های بسیار منفور در هالیوود است، مشکلی برای نمایش فیلم‌هایش در فرانسه و دیگر کشورهای اروپایی ندارد اما در آمریکا درگیر یک پرونده رسوایی اخلاقی است و از سال‌ها پیش آمریکا را به مقصد کار و زندگی در اروپا ترک کرده است. او وقتی سال ۲۰۰۳ برای «پیانیست» برنده اسکار بهترین کارگردانی شد، در آمریکا حضور نداشت و جایزه بعدها به دستش رسید.

«یک مامور و یک جاسوس» بر اساس کتاب تحسین‌شده و پرفروش رابرت هریس ساخته شده و داستان درباره کاپیتان آلفرد دریفوس، یک سرباز یهودی فرانسوی است که به اشتباه متهم به جاسوسی برای آلمان‌ها می‌شود. محاکمه دریفوس یکی از جنجالی‌ترین رویدادهای دهه ۱۹۸۰ در پاریس بود. متیو آمالریک، اولیویه گورمه و امانوئل سینیه (همسر پولانسکی) دیگر بازیگران این فیلم هستند که فیلمبرداری آن یک ماه پیش پایان یافت.

کد خبر 441163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha