سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۸:۳۸
۰ نفر

ترجمه‌ شقایق لامع زاده: ملک عبدالله پادشاه اردن میهمان‌ ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو بود.

 از موضوعات مهم مطرح شده میان این دو مقام می‌توان علاوه بر مناسبات دوجانبه به اوضاع خاورمیانه، موضوع هسته‌ای ایران، آخرین تحولات لبنان و عراق اشاره کرد.
"‌سرگئی پیچوکدو " مشاور رئیس جمهوری روسیه با اعلام این خبر افزود :‌ پوتین پیش از ورود عبدالله دوم به روسیه ابراز امیدواری کرد که بتواند در دیدار و گفتگو با این مقام اردنی به نقطه نظرات مشترک و ارزشمندی در خصوص موارد قابل بحث دست پیدا کند.
این مقام روسی در ادامه سخنان خود که پس از اولین نشست و تبادل نظر دو مقام روسی و اردنی اظهار می‌داشت، تصریح کرد: پوتین و عبدالله دوم با اشاره به موضوع هسته‌ای ایران بار دیگر علاقه مندی خود را در قبال حل و فصل مسالمت آمیز پرونده هسته‌ای ایران اعلام کردند.
رئیس جمهوری روسیه با اشاره به همکاری‌های هسته‌ای تهران – مسکو خاطر نشان کرد: ‌روسیه انجام فعالیت صلح آمیز هسته‌ای را حق ایران دانسته و همواره بر همکاری‌های خود در این زمینه تاکید دارد.
پادشاه اردن نیز در این زمینه گفت:‌ اردن مخالف هر گونه اعمال زور و خشونت علیه ایران بوده و خواهان حل منطقی موضوع هسته ای این کشور است.
این دو مقام اردنی و روسی در بخش دیگری از گفتگوی خود درباره اوضاع خاورمیانه به بحث و تبادل نظر پرداختند.
آنها با اشاره به مناقشات اخیر در نوار غزه خواستار تسریع در پایان درگیری‌ها بوده و آمادگی خود را برای ارائه هر گونه کمک در این زمینه ابراز داشتند. 

 ریانووستی

کد خبر 44096

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز