همشهری آنلاین: حمله قلبی دو سال پیش علاوه بر آنکه یک هشدار بزرگ برای آنتونیو باندراس بود، به این بازیگر سرشناس فرصت داد خودش را برای حضور دوباره در سینما بازسازی کند.

آنتونيو باندراس در جشنواره كن

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز، باندراس که این روزها با «درد و شکوه» در جشنواره کن حضور دارد، در تازه‌ترین تجربه کارگردانی پدرو آلمودووار بار دیگر با پنه‌لوپه کروز همبازی است. این دو ستاره هالیوودی شش سال پیش هم در کمدی اسپانیایی «خیلی هیجان‌زده‌ام» آلمودووار حضوری کوتاه اما مشترک داشتند.

باندراس ۵۸ ساله درباره پیشنهاد فیلمساز پرافتخار برای بازی در «درد و شکوه» و تاثیر آن بر زندگی خود گفت: «وقتی پیشنهاد شگفت‌انگیز بازی کردن در فیلمی بر اساس یک زندگی واقعی را پذیرفتم، دیگر سیگار نکشیدم. بیش از همیشه ورزش می‌کنم. ذهنم آسوده‌تر از هر زمان دیگر است و به نوعی خودم را بازسازی کردم. خیلی درباره کارنامه بازیگری‌ام فکر می‌کنم و احساس تازگی و سرزندگی دارم.»

«درد و شکوه» ماجرای یک فیلمساز سالخورده و دردکشیده است که زمان را برای ارزیابی کارنامه خود در دنیای سینما مناسب می‌یابد. پس از نمایش روز جمعه در کاخ جشنواره کن و استقبال تماشاگران و منتقدان از فیلم، باندراس و کروز با چشم‌های خیس سالن را ترک کردند. آنها روز بعد همراه کارگردان در نشست خبری شرکت کردند؛ جایی که باندراس ماه‌های حضور در «درد و شکوه» را از شادترین لحظه‌های دوران حرفه‌ای خود دانست.

او که بیش از ۱۰۰ فیلم در کارنامه دارد، به خبرنگاران گفت: «پدرو با من تماس گرفت و گفت که می‌خواهد یک فیلمنامه برایم بفرستد. تاکید کرد با خواندن فیلمنامه خیلی از دوستان و نزدیکان به ذهنم می‌آیند. می‌دانستم بخشی از داستان بر اساس یک زندگی واقعی است و بخشی دیگر خیالی اما وقتی فیلمنامه را خواندم، با خودم گفتم خدای من! این که داستان زندگی پدرو را روایت کرده است.»

باندراس که بازیگر محبوب آلمودووار است و در چند فیلم او بازی کرده، افزود: «برای ایفای نقش سالوادور ناچار بودم خود گذشته‌ام را بکشم و یک باندراس تازه خلق کنم. چیزی در وجود من بود که قطعا با آن نمی‌توانستم نقش اصلی فیلم پدرو را دربیاورم. کارگردان هم یک چیز تازه از من در نقش سالوادور می‌خواست؛ شاید یک آنتونیو باندراس تازه.» تماشاگران پس از دیدن «درد و شکوه» در کن چند دقیقه آن را ایستاده تشویق کردند.

بازیگر اسپانیایی هنر فیلمساز هموطن خود را با دیگر بزرگان و نابغه‌های هنر اسپانیا از جمله فدریکو گارسیا لورکا و سالوادور دالی مقایسه کرد و گفت: «مردم باید واقعیت اسپانیا را با مرور چهار دهه گذشته تاریخ ببینند و برای رسیدن به این واقعیت نیاز دارند فیلم‌های آلمودووار را تماشا کنند.»

آلمودووار تا امروز دو بار در سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۰۳ با «همه چیز درباره مادرم» و «با او حرف بزن» به ترتیب برنده دو اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان و بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شده اما هنوز جای خالی یک نخل طلایی بهترین فیلم از جشنواره کن در کمد افتخارها و جوایزش احساس می‌شود.

کد خبر 440929

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha