یکشنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: به یُمن برگزاری حراجی «ساتبی» در پاریس، همه می‌توانند به دفترچه شخصی «سالوادور دالی» نقاش بزرگ سورئال سرک بکشند.

سالوادور دالی

به گزارش ايسنا، اسبی با یال معوج‌، ببرهای وحشی و فیل‌هایی با پاهای لاغر و ... تصاویر پراکنده‌ای هستند که در دفترچه خاطرات چاپ‌نشده «سالوادور دالی» دیده می‌شوند.

این دفترچه که تا کنون در دسترس عموم بوده، به‌خاطر برگزاری حراج آینده شعبه پاریس «ساتبی» به‌صورت آنلاین در معرض دید قرار گرفته است.

«دالی» در این دفترچه نقدهای تند خود، افکاری که سریع به ذهنش می‌رسید و چند صد پزو را مخفی کرده بود.

به گزارش هافینگتون‌پست،‌ ارزش دفتر «سالوادور دالی» که دربردارنده یادداشت‌های چاپ‌نشده او در سال‌های 1930 تا 1935 است،‌ 104 هزار دلار (91 هزار و 800 یورو) تخمین زده شده است.

نقاش بزرگ سبک سورئال در این دفتر، با جوهر صورتی و مشکی یادداشت‌ها و طرح‌های روزانه‌اش را ثبت کرده است. او در این دفتر خرج‌های روزانه‌، نظرات خود نسبت به آثار هنری و رویاهایش را که از نظر زیبایی‌شناختی به آثارش شباهت دارند، ثبت کرده است.

«سالوادور فلیپه ژاسنتو دالی دومینیک» نام کامل نقاش و هنرمند معروف اسپانیایی است که در سال 1989 در سن 85 سالگی درگذشت. «دالی» طراحی ماهر بود که بیشتر به‌خاطر خلق تصاویری گیرا و خیالی در آثار سورئال به شهرت رسید. معروف‌ترین اثر این نقاش معروف اسپانیایی «تداوم حافظه» نام دارد که در سال 1931 خلق شد.

او همچنین در عرصه عکاسی، مجسمه‌سازی و فیلم‌سازی هم فعالیت داشت. «دالی» با «آلفرد هیچکاک» در ساخت فیلم «طلسم‌شده» (1945) همکاری داشت.

کد خبر 332460

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha