همشهری آنلاین: روبن اوستلوند که دو سال پیش با «مربع» جایزه نخل طلایی بهترین فیلم را از جشنواره کن برد، در نخستین تجربه انگلیسی‌زبان خود «مثلث سوگ» را با ترکیب بازیگران شبیه رئال مادرید می‌سازد.

روبن اوستلوند فيلمساز سوئدي برنده نخل طلا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایندی‌وایر، فیلمساز ۴۵ ساله سوئدی در ادامه موفق‌ترین فیلم کارنامه مختصر و مفید خود سراغ عجیب‌ترین پروژه زندگی‌اش می‌رود؛ یک کمدی سیاه درباره زندگی زوجی اشرافی که ترکیب بازیگران سرشناس آن می‌تواند یادآور تیم فوتبال رئال مادرید باشد. اوستلوند که این روزها در جشنواره کن حضور دارد، هنوز فهرست ستاره‌های احتمالی فیلم تازه خود را معرفی نکرده است.

سینماگر نخبه سوئدی که با «فورس ماژور» و «مربع» چشم‌ها را خیره کرده بود، در ششمین تجربه کارگردانی خود سراغ ماجرایی عجیب می‌رود. داستان «مثلث سوگ» در یک کشتی تفریحی می‌گذرد؛ جایی که کاپیتان مارکسیست آن در تلاش برای تنبیه کردن مسافران اشرافی یک مهمانی شام در توفانی‌ترین حالت دریا ترتیب می‌دهد. ترکیب غذاهای زهرآلود و دریازدگی بدترین تاثیر را بر اشتهای مسافران بخت‌برگشته گذاشته است.

ماجرا وقتی عجیب‌تر می‌شود که کشتی در جزیره‌ای دورافتاده به گل می‌نشیند و اینجاست که ورق به نفع یک چهره تازه برمی‌گردد؛ بانویی نظافتچی که چون تنها فرد تامین‌کننده غذا برای مسافران خوشگذران کشتی است، ناگهان به مقامی بالا می‌رسد. اوستلوند امیدوار است «مثلث سوگ» هم مانند دیگر فیلم‌های او به بحث و گفتگو میان تماشاگران دامن بزند و این‌گونه یکی از مهم‌ترین هدف‌های فیلم دیدن برآورده شود.

«مربع» پس از بردن جایزه نخل طلا نامزد دو جایزه معتبر گلدن گلوب و اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان شد و البته این جایزه‌ها را به ترتیب به «در محوشدگی» و «زن شگفت‌انگیز» باخت. فیلم ۱۵۱ دقیقه‌ای «مربع» در اکران عمومی چندان موفق نبود و کمتر از ۱۰ میلیون دلار فروخت.

کد خبر 440896

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha