همشهری‌آنلاین: وزیر راه‌ و شهرسازی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران با شهرداری تهران هر زمان که از قواعد و طرح‌های مشخص و منظم فاصله گرفتیم و رفتار گزینشی کردیم، شاهد شکل‌گیری فساد، چانه‌زنی قدرت و ایجاد رفتارهای ناهماهنگ بودیم که در نتیجه، هنجارها جای خود را به ناهنجاری دادند.

اسلامي و حناچي و هاشمي

محمد اسلامی، وزیر راه‌ و شهرسازی در مراسم مبادله تفاهم‌نامه همکاری مشترک بازآفرینی شهری محله‌های هدف شهر تهران با شهرداری تهران، بر ضرورت همراهی و همکاری مردم برای اجرای طرح‌های بازآفرینی تأکید کرد.

به گزارش شهرنوشت، محمد اسلامی در این مراسم که بعدازظهر شنبه بیست و هشتم اردیبهشت با حضور پیروز حناچی، شهردار و محسن هاشمی رفسنجانی، رئیس شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، گفت: هدف این جلسه راهبردی و معطوف به اقدام برای کیفیت‌بخشی به زندگی شهری است. اگر ما در وزارت راه‌وشهرسازی و در شورای عالی شهرسازی، طرح جامع برای شهرها تهیه می‌کنیم که فرآیند این کار طولانی است، هدفی جز این نداریم که اقداماتمان را براساس یک طرح منسجم شهرسازی مدیریت کنیم.

او افزود: هر کجا که خود را ملزم به اجرای طرح‌های تصویب‌شده کردیم، نتایج بهتری گرفتیم. هر زمان که از قواعد و طرح‌های مشخص و منظم فاصله گرفتیم و رفتار گزینشی کردیم، شاهد شکل گیری فساد، چانه‌زنی قدرت و ایجاد رفتارهای ناهماهنگ بودیم که در نتیجه آن، هنجارها جای خود را به ناهنجاری دادند.

اسلامی گفت: شهر تهران به عنوان پایتخت و یک کلانشهر، مقیاس و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و منحصر به فرد است. ناظری که بتواند طرح جامع را پایش کند و وضعیت را با هدایت گری و راهبری تحت نظر داشته باشد، موجب می‌شود ما به‌عنوان نهاد سیاستگذار و شهرداری به عنوان مجری به صورت به‌هنگام از شرایط مطلع باشیم و بتوانیم به صورت راهگشا عمل کنیم تا درنهایت از موارد خلاف قاعده و قانون جلوگیری کنیم.

وزیر راه‌ و شهرسازی عنوان کرد: دلیل دوم تشکیل این جلسه، آغاز به کار یک نهاد نظارتی است که کمک کند طرح تفصیلی سامان پیدا کند و به موقع اجرا شود. یکی از اهداف اساسی در توسعه شهری توجه به بافت‌های فرسوده است. جناب رییس‌جمهور نیز عنایت و توجه خاصی در این حوزه دارند و مطالبات سنگینی نیز در این زمینه از ما داشتند.

او ادامه داد: امروز ما در مقیاس اقدام باید بتوانیم برای بازآفرینی شهری در مقیاس محلی تصمیم‌گیری کنیم. موضوعی که در تهران اهمیت دارد این است که به دلیل تراکم جمعیت حساسیت بالاتری نسبت به این شهر وجود دارد و به همین خاطر، این اقدامات باید راندمان بیشتری داشته باشند. امیدواریم این هماهنگی بتواند شتاب‌دهنده باشد.

وزیر راه‌وشهرسازی در پایان خاطرنشان کرد: خواهش من از مردم تهران این است که همکاری و هماهنگی داشته باشند تا بتوانیم این طرح را به بهترین شکل اجرا کنیم. از بخش خصوصی نیز انتظار داریم که با همه دارایی و منابع خود وارد شود، ما نیز تضمین می‌کنیم با کم ترین ضرر و ریسک بهره‌برداری انجام شود.

گفتنی است در این مراسم موافقت‌نامه همکاری و مشارکت وزارت راه‌وشهرسازی، شهرداری تهران و شورای اسلامی شهر تهران، تفاهم‌نامه همکاری مشترک وزارت راه‌وشهرسازی و شهرداری تهران برای بازآفرینی محله‌های هدف شهر تهران و تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین شهرداری تهران، شرکت بازآفرینی شهری ایران و شرکت بام خانه سبز برای بازآفرینی محله سیروس در منطقه١٢ تهران مورد مبادله قرار گرفتند.

کد خبر 440887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha