جمعه ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۴
۰ نفر

آغاز هفتادودومین جشنواره فیلم کن با نمایش فیلم مردگان نمی‌میرند جیم جارموش و سخنان سیاسی و جنجال‌برانگیز الخاندرو ایناریتو، کارگردان مشهور مکزیکی و رئیس هیأت داوران کن همراه شد.

جشنواره

به گزارش ورایتی، اظهارات آلخاندرو ایناریتو، رئیس هیأت داوران جشنواره کن درباره دیوار مکزیک و انتقادات تلویحی وی از سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا بود. او در این‌باره در اظهاراتی گفت: من یک سیاستمدار نیستم، به‌عنوان یک هنرمند می‌توانم آنچه در ذهن و دلم می‌گذرد و فکر می‌کنم با واقعیت تطابق دارد را بیان کنم.
او در ادامه بدون اشاره مستقیم به نام دونالد ترامپ و ضمن اشاره به تجربیات سیاسی پیش از جنگ جهانی دوم گفت: ملی‌گرایی یک چیز خطرناکی است. اگر سیاست‌های جاری در سطح جهان ادامه پیدا کند، مشخص است به کجا خواهیم رسید.

طی ۲ سال اخیر مسئولان جشنواره کن قانون جدیدی را به اجرا گذاشتند که بر مبنای آن فیلم‌هایی که برای نمایش در سالن‌های سینما توزیع نمی‌شوند مجوز نمایش و اکران در این جشنواره را نخواهند داشت. این قانون به‌طور ویژه باعث غیبت نتفلیکس و فیلم‌های ساخته شده توسط این کمپانی رسانه سیال در جشنواره کن شده است.
در مراسم افتتاحیه کن امسال از جان کارپنتر، کارگردان آمریکایی به‌دلیل یک عمر فعالیت خلاقانه در عرصه فیلمسازی با اهدای جایزه کالسکه طلایی تقدیر شد. فیلم بازسازی شده «مخلوق» (۱۹۸۲) اثر کالت این کارگردان به نمایش درآمد.

در روز اول جشنواره کن و در مراسم افتتاحیه این جشنواره فیلم مرده‌ها نمی‌میرند به کارگردانی جیم جارموش با بازیگری بیل مورای، آدام درایور و تیلدا سوئینتون با حضور بازیگران اصلی این فیلم به نمایش درآمد. فیلم مرده‌ها نمی‌میرند یک فیلم کمدی - ترسناک درباره شهری است که زامبی‌ها به آن هجوم‌ می‌آورند. با توجه به اینکه فیلم تازه در افتتاحیه جشنواره کن به نمایش درآمده است، هنوز زود است که همه منتقدان درباره آن نظر بدهند و بتوان به جمع‌بندی نهایی درباره نظرات آنها رسید.
ییتر بردشاو، منتقد روزنامه گاردین معتقد است مرده‌های متحرک خوب از آب درنیامده؛ چراکه با وجود دیالوگ‌های شوخ‌طبعانه و بازی‌های خوب، اثری غم‌انگیزاست. او از ۵امتیاز، ۳امتیاز به این فیلم داده است.

رابی کالین، منتقد روزنامه تلگراف درباره نمایش فیلم مرده‌ها نمی‌میرند در افتتاحیه کن در اکانت توییتری خود نوشته که درست است که فیلم مرده‌ها نمی‌میرند چیز زیادی به ما نمی‌گوید با این حال فیلمی است که بسیار سروصدا به پا کرده است.
سایت روتن تومیتوز که به ارائه نظر منتقدان از فیلم‌ها می‌پردازد، با استناد به‌نظر ۸نفر از منتقدان ۷۵درصد امتیاز به مرده‌های متحرک داده است. متاکیریتیک نیز بر مبنای نظر ۶منتقد از ۱۰۰امتیاز ۶۴امتیاز به این فیلم داده که در مجموع می‌توان این امتیازات را برای فیلم مرده‌های متحرک مثبت تلقی کرد.





 

کد خبر 440722

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha