همشهری آنلاین: جایزه ۳۰ هزار پوندی «دیلن توماس» که از یکی از گران‌ترین جوایز کتاب دنیا محسوب می‌شود، به نویسنده انگلیسی-سریلانکایی رسید.

ادبيات

به گزارش ایسنا به نقل از گاردین،  جایزه‌ی «دیلن توماس» به رمان «در شهر دیوانه و خشمگین ما» اثر «گای گوناراتنه» نویسنده ۳۵ ساله انگلیسی-سریانکایی اعطا شد که روایتگر ناآرامی‌ها در سطح شهر لندن پس از کشته شدن یک سرباز انگلیسی است.

«سلی رونی» ۲۷ ساله جوان‌ترین برنده تاریخ جوایز کاستا، «هلو» رمان نخست و تحسین‌شده از «اما گلس»، نخستین کتاب نوشته «مایکل دونکور» معلم ۳۳ ساله بریتانیایی به نام «نگه‌دار»، «نورها چگونه داخل می‌شوند» به قلم «کلر فیشر»، «مردم» نوشته «زو گیلبرت»، «تثلیث» نوشته «لوئیسا هال»، «مِلموث» به قلم «سارا پری»، «سوهو» نوشته «ریچارد اسکات»، «خانه سنگی» نوشته «نووویو روزا» و «سطح چشم» از «جنی ژی»، دیگر نامزدهای جایزه «دیلن توماس» ۲۰۱۹ را تشکیل می‌دادند.

جایزه «دیلن توماس» که توسط دانشگاه «سوانسی» بنیان‌گذاری شده، از سال ۲۰۰۶ به عنوان یکی از گران‌ترین جوایز ادبی جهان شناخته می‌شود، این جایزه به آثار چاپ‌شده به زبان انگلیسی از نویسندگان نوقلم ۳۹ سال به پایین تعلق می‌گیرد و گونه‌های ادبی رمان، شعر و نمایشنامه را دربرمی‌گیرد.

«توماس» که در سن ۳۹ سالگی درگذشت اکثر کارهایش را از ۲۰ تا ۳۰ سالگی به نگارش درآورد، از برندگان پیشین این جایزه می‌توان به «مکس پورتر»، «جاشوا فریس» و «مگی شیپستد» اشاره کرد.

کد خبر 440672

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha