همشهری آنلاین: جمعی از دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به ضوابط جدید پوششی که مسئولان این دانشگاه طی دستورالعملی رعایت آن را الزامی اعلام کرده بودند، در محوطه داخلی دانشگاه تجمع کردند.

تجمع دانشگاه تهران

ایرنا نوشت: تعدادی از دانشجویان دانشگاه تهران که شمار آنان تا یکصد و پنجاه تن بر آورد می شد ظهر امروز ۲۳ اردیبهشت ماه ابتدا مقابل دانشکده فنی و سپس در پردیس هنرهای زیبا این دانشگاه در واکنش به آنچه که آن را پوشش اجباری خواندند، تجمع کرده و شعارهایی سر دادند.  

پس از تجمع این گروه از دانشجویان که در مخالفت با درخواست اجرای ضوابط کامل پوشش دانشجویان دختر در محوطه دانشگاه برپا شد گروهی از دانشجویان دانشگاه نیز در حمایت از دستورالعمل صادره دانشگاه و مخالفت با دانشجویان معترض، تجمع کردند.  

برپایه این گزارش، فضای داخلی محوطه دانشگاه در پی مشاجره دو گروه از دانشجویان مخالف و موافق این دستورالعمل که بعضا با شعارهای دو طرف علیه یکدیگر همراه بود، برای لحظاتی ملتهب شد.  

دانشجویان مخالف دستورالعمل پوشش اجباری می گویند که پوشش کنونی آنان مغایر با قوانین کشور نیست و در کلاس درس و محیط دانشگاه نیز با همان پوششی حاضر می شوند که در سطح شهر و جامعه حضور می یابند.  

یکی از این دانشجویان به ایرنا گفت: پوشش ما بر خلاف قوانین موجود در کشور نیست.  

این گروه از دانشجویان معترض هنگامی که مقابل دانشکده فنی دانشگاه تهران تجمع کرده بودند، معاون فرهنگی دانشگاه با حضور در میان دانشجویان از آنها خواست تا برای بیان مطالبات خود به سالن آمفی تئاتر پردیس هنرهای زیبا بروند.

در ادامه توافق شد نمایندگانی از دو گروه مخالف و موافق دستورالعمل جدید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر بیانیه خود را قرائت کنند که دانشجویان پس از قرائت بیانیه هایی خود، سالن را ترک کردند.  

کد خبر 440276

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha