دوشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۲:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: شورای عالی انقلاب فرهنگی سیاست‌های پایگاه استنادی علوم جهان اسلام آیسسکو، ‪ ISC‬مطرح و موادی از آن به تصویب رسید.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دبیرخانه این شورا، در این جلسه که شامگاه شنبه به ریاست دکتر "حداد عادل" نائب رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اعضای شورا ضمن تبریک دهه مبارک فجر با گرامیداشت یاد و خاطره معمار بزرگ انقلاب حضرت‌امام خمینی(ره)،دستیابی کشور به‌توفیقات و دستاوردهای بزرگ اخیر همچون پرتاپ کاوشگر امید به فضا، تولید داروی ضد زخم‌های دیابتی به‌دست دانشمندان جوان ایرانی را از جمله افتخارات بسیار بزرگ برشمرد و این دستاوردها را نشانه‌هایی از اهمیت تولید دانش بومی در کشور دانستند.

در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی آقایان دکتر محمدعلی کی‌نژاد، دکترعلیرضا مرندی،حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر محسن قمی، دکتر جعفر توفیقی، مهندس سیدمصطفی میرسلیم، حسین مظفر، دکترعلی منتظری و دکتر منصورکبگانیان به‌عنوان اعضای جدید هیات نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزیده شدند.

همچنین آقایان حسن رحیم پور ازغدی، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حمید پارسانیا و آیت‌الله تسخیری هم ‌به ‌عنوان اعضای‌شورای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری مرکز ساماندهی ترجمه و نشر معارف اسلامی و علوم انسانی در خارج از کشور برگزیده شدند.

در ادامه این جلسه پیشنهاد وزارت امور خارجه به وزارت علوم درخصوص دانشکده بیمه اکو مبنی بر خروج این دانشکده از شمول مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درخصوص الزام تدریس به زبان فارسی در کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مورد تصویب اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار گرفت.

در پایان این جلسه دکتر علی حقیقی اصل با پیشنهاد وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برای ریاست دانشگاه علوم پایه دامغان از شورای عالی انقلاب فرهنگی رای اعتماد گرفت.

کد خبر 44007

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز