علی‌اصغر محمدی: کار تدوین نقشه جامع علمی کشور توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به جد دنبال می‌شود و نظرات و فعالیت‌های سایر دستگاه‌ها نیز در تدوین این نقشه مد نظر قرار می‌گیرد.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در این باره گفت: همه‌ دستگاه‌ها با محوریت شورا، فعالیت‌های خود را دنبال می‌کنند و اهداف کلان کمی و کیفی نقشه جامع علمی کشور در حال بررسی است و تا یک ماه آینده به تصویب می‌رسد.

محمد رضا مخبر دزفولی افزود: در حال حاضر شاخص‌های نقشه جامع علمی با تاکید بر فرهنگ دینی و ملی مورد بررسی قرار می‌گیرد به‌طوری که پیش بینی می شود کار تدوین نقشه طی 6 ماه آینده به پایان برسد.

دبیر شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در نشست خبری به ‌مناسبت سالگرد تأسیس این نهاد اظهار داشت: با توجه به ضرورت‌هایی که امروز لازم بود به آن‌ها پرداخته شود، شورا رویکردهای جدیدی اتخاذ کرد.

مخبر دزفولی توسعه مشارکت نخبگان و اهالی حوزه و دانشگاه در مأموریت‌ها را از رویکردهای این دوره شورای عالی انقلاب فرهنگی بیان کرد و گفت: ضرورت دارد این رویکرد در ادامه گسترش یابد و همچنین تعمق پیدا کند.

وی افزود: براساس رویکرد جدید، اعضای شورا در 3 شورای تخصصی مهندسی فرهنگی، نقشه جامع علمی کشور و تحول و نوسازی آموزشی تقسیم شده‌اند که در این شوراهای تخصصی، اعضای شورا و نخبگان به‌عنوان کارشناس عضویت دارند.

مخبردزفولی تصریح کرد: طی 2 سال حدود 200 موضوع در دستور کار شورا قرار گرفته که پس از بررسی کارشناسان، نزدیک 100 مصوبه در شورا داشته‌ایم.

به گفته وی، فناوری نانو، فناوری زیستی، زبان فارسی، موضوعات فرهنگ عمومی و همچنین زبان فارسی در فضای دیجیتال و ترجمه‌ آثار فاخر به زبان‌های زنده‌ دنیا، از موضوعات راهبردی بود که در جلسات شورا به آن‌ها پرداخته شده است.

وی تصریح کرد: یک گره در اجرای مصوبات داریم که بخشی از آن در حال برطرف شدن است، ضمن این‌که حجم زیادی از مصوبات شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در دستگاه‌ها اجرایی شده و مقام معظم رهبری نیز مصوبات شورا را لازم‌الاجرا می‌دانند. در عین حال هنوز مشکل اجرا نشدن برخی از مصوبات شورا را داریم.

مهندسی فرهنگی

مخبر دزفولی در باره بحث مهندسی فرهنگی گفت: اختلاف نظرها و ابهاماتی در مهندسی فرهنگی بود که با تأکید مقام معظم رهبری، این ابهامات برطرف شد و امید است ابهامات ناچیز باقی‌مانده و نقاط نامشخص که چالش بر انگیز بود، نیز برطرف و طرح مهندسی فرهنگی شتاب بیشتری بگیرد و انتظار می‌رود طی چند ماه آینده این طرح تدوین شود.

کد خبر 38686

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز