همشهری‌آنلاین: سرپرست وزارت دفاع آمریکا انتقال ۱.۵ میلیارد دلار از بودجه این وزارت که بخشی از بودجه نیروهای امنیتی افغانستان است برای ساختن بخشی از دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک تصویب کرد.

شاناهان

حدود ۶۰۰ میلیون دلار از این پول از حسابی انتقال داده می‌شود که برای مصرف نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص یافته است.

در ماه مارس امسال نیز ارتش آمریکا یک میلیارد دلار از بودجه خود را برای این دیوار که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا بر ساختن آن به شدت پافشاری دارد، اختصاص داد؛ دیواری که اعضای مجلس نمایندگان آمریکا به شدت با آن مخالفند.

به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، در بیانیه‌ای که پاتریک شاناهان، سرپرست وزارت دفاع آمریکا منتشر کرده، آمده است: این پول از منابع مختلف به دست آمده؛ از جمله صرفه‌جویی‌، تغییربرنامه‌ها و بازنگری پروژه‌ها و به همین دلیل تأثیر بسیار محدودی بر توانایی نیروهای ما دارد.

سرپرست وزارت دفاع آمریکا گفته که ارتش این کشور ۴ هزار نیرو و ۱۹ هواپیما در مرز میان دو کشور مستقر کرده است.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش گرفته شود، به رویترز گفت، ۶۰۴ میلیون دلار، پولی است که برای نیروهای امنیتی افغان اختصاص یافته است.

در سال مالی ۲۰۱۹ آمریکا ۴.۹ میلیارد دلار برای حمایت از نیروهای امنیتی افغانستان اختصاص داده است. این مقام گفت، پولی که از این حساب برداشته می‌شود، صرفه‌جویی است که از قراردادهای مربوط به نیروهای امنیتی افغانستان به دست آمده.

یک مقام دیگر آمریکایی گفت: گرفتن این پول ناقض تعهد ما (نسبت به نیروهای امنیتی افغان) نیست؛ در حقیقت مصرف بعضی از پروژه‌ها کمتر از محاسبه ما بوده است.

به گزارش بی‌بی‌سی، او گفته که این نخستین بار هم نیست که آمریکا از پول حساب نیروهای امنیتی افغانستان استفاده می‌کند.

این اقدام در زمانی انجام می‌شود که آمریکا ماه‌هاست برای پایان طولانی‌ترین جنگ تاریخ این کشور با گروه طالبان مذاکره می‌کند و ششمین دور این مذاکرات اخیراً به پایان رسید.

کد خبر 439918

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha