همشهری آنلاین: کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا که تحت کنترل دموکرات‌ها قرار دارد؛ طرح توبیخ ویلیام بار را به دلیل «سرپیچی» از درخواست این کمیته برای انتشار کامل گزارش رابرت مولر و شواهد آن به صحن مجلس فرستاد.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به طرح «توبیخ» وزیر دادگستری رای داد

کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا به طرح «توبیخ» ویلیام بار، وزیر دادگستری این کشور به دلیل خودداری از ارائه نسخه کامل گزارش بازپرس ویژه تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ رای داد.

به گزارش یورونیوز دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده با استفاده از اختیارات قوه مجریه اعلام کرده است که مانع از انتشار نسخه کامل گزارش رابرت مولر، بازپرس ویژه تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات خواهد شد.

برخی جزئیات گزارش رابرت مولر به دلیل مسائل امنیتی در نسخه ای که منتشر شده حذف شده است.

کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده که تحت کنترل دموکرات ها قرار دارد طرح «توبیخ» ویلیام بار را به دلیل «سرپیچی» از درخواست این کمیته برای انتشار کامل گزارش رابرت مولر و شواهد آن به صحن مجلس فرستاده است.

جرالد ندلر، رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده اعلام کرده که «سرپیچی» ویلیام بار منجر به بروز «بحران قانون اساسی» در کشور شده است.

طرح «توبیخ» ویلیام بار با ۲۴ رای موافق در برابر ۱۶ رای مخالف در کمیته قضایی مجلس نمایندگان تصویب شد.

با تصمیم روز چهارشنبه کمیته مجلس نمایندگان جدال بین دموکرات ها و کاخ سفید بر سر تحقیق از رئیس جمهوری، دولت او و همچنین فعالیت های تجاری وی وارد مرحله جدیدی شده است.

کری کوپک، سخنگوی وزارت دادگستری آمریکا در واکنش به تصمیم روز چهارشنبه کمیته قضایی مجلس نمایندگان اظهار داشت: «این عمیقا ناامید کننده است که منتخبان مردم آمریکا تصمیم به اجرای چنین نمایش های سیاسی نامناسبی گرفته‌اند.»

وی تاکید کرد که هیچ کس نمی تواند وزارت دادگستری را مجبور به ارائه مدارک و اسنادی کند که به معنای «قانون شکنی» خواهد بود.

در صورت رای مجلس نمایندگان آمریکا به «توبیخ» ویلیام بار، پرونده او به دادگاه ارسال خواهد شد. وزیر دادگستری آمریکا در صورت اثبات جرم در دادگاه ممکن است به حبس یا جریمه نقدی محکوم شود.

جرالد ندلر اعلام کرده است که مجلس نمایندگان «به سرعت» به طرح «توبیخ» ویلیام بار رسیدگی خواهد کرد.

کد خبر 439822

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha