همشهری‌آنلاین: رئیس شورای عالی استان‌ها با اشاره به دیدار خود با رئیس مجلس شورای اسلامی از بررسی ۹ اعتراض شوراها در خصوص لایحه مدیریت مالیات بر ارزش افزوده در کمیسیون اقتصاد و دارایی مجلس خبر داد.

الويري

مرتضی الویری در گفت و گو با ایسنا، در تشریح جزئیات جلسه چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت خود با لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی ۹ موضوع مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نخستین آن درباره لایحه مدیریت مالیات بر ارزش افزوده و اشکالاتی بود که از نظر مدیریت شهری حول محدود کردن منابع شهرداری‌ها در این لایحه وجود دارد.

الویری افزود: در این دیدار تاکید شد اصلاحاتی که در لایحه مدیریت مالیات بر ارزش افزوده باید انجام شود به طور دقیق بررسی شود. همچنین ریاست مجلس شورای اسلامی در این دیدار از دفترشان با آقای پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصاد دارایی تماس گرفتند و در صحبت‌هایشان خواستند که ۹ مورد اعتراضی که شورای عالی استان‌ها در خصوص این لایحه اعلام کرده است در کمیسیون اقتصاد دارایی بررسی و تصمیم جویی نهایی انجام شود.

او ادامه داد: روز گذشته در جریان بررسی لایحه مدیریت مالیات بر ارزش افزوده کلیات این طرح به تصویب رسید و برای بررسی جزئیات لایحه به کمیسیون اقتصاد دارایی ارجاع داده شد. لذا در این دیدار خواسته شد که ۹ موردی که توسط شورای عالی استان‌ها به عنوان اعتراض به این لایحه عنوان شده مورد بررسی قرار گیرد.

الویری توسعه شبکه حمل و نقل عمومی را دومین موضوعی خواند که در دیدار با ریاست مجلس شورای اسلامی مطرح کرده است و در این باره گفت: در این دیدار تاکید شد به طور مشخص افزایش تعداد ناوگان‌ها برای مسافرگیری مترو مورد مساعدت مجلس شورای اسلامی قرار گیرد تا از این طریق بتوان ظرفیت مترو را از دو میلیون و ۳۰۰ هزار مسافر به ۷ میلیون سفر افزایش داد. در همین راستا از آقای لاریجانی، ریاست مجلس خواسته شد برای تأمین منابع مالی لازم اقدام و مساعدت کند و یا برای این موضوع از صندوق ذخیره ارزی استفاده شود و این مسئله در دیدار رؤسای سه قوه مطرح شود.

الویری تاکید کرد: سومین موضوعی که با ریاست مجلس مطرح شد تقاضای من در مورد ابراز نظر شورای عالی استان‌ها در خصوص طرح‌ها و لوایحی بود که مرتبط با مدیریت شهری بود که به شکلی که شورای عالی استان‌ها به عنوان دستگاه اجرایی ذیرربط در خصوص طرح‌ها و لوایحی که در صحن شورا مرتبط با مدیریتی شهری مورد بررسی قرار گیرد اظهارنظر کند.

او تاکید کرد: در حقیقت خواسته من این بود اگر طرحی در حوزه مدیریت شهری در مجلس مطرح شد نماینده شورای عالی استان‌ها در صحن مجلس اجازه ابراز نظر و سخنرانی داشته باشد چرا که روز گذشته در جریان بررسی لایحه مدیریت مالیات بر ارزش افزوده به شورای عالی استان‌ها اجازه ابراز نظر داده نشد و تنها دولت به عنوان موافق و مخالف اجازه صحبت در مورد این لایحه را داشت.

رئیس شورای عالی استان‌ها تاکید کرد: با تبادل نظری که با رئیس مجلس شورای اسلامی شد مقرر شد که در مورد لوایح مربوط به مدیریت شهری، دستگاه ذیربط شورای عالی استان‌ها باشد تا به این ترتیب اجازه این اظهار نظر به نماینده این شورا داده شود و در حقیقت حق اظهارنظر برای شورای عالی استان‌ها در چنین لوایحی محترم شمرده شود.

کد خبر 439700

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha