همشهری آنلاین: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه، از تصمیم کمیسیون انتخابات ترکیه برای برگزاری انتخابات محلی در استانبول استقبال کرده است.

رجب طیب اردوغان

رئیس جمهوری ترکیه امروز (سه‌شنبه ۱۷ اردیبهشت/۷ مه)، در ملاقات با نمایندگان پارلمان از حزب حاکم عدالت و توسعه تصمیم کمیسیون انتخابات را مورد ستایش قرار داد و گفت: "ما این تصمیم را به عنوان بهترین اقدامی تلقی می‌کنیم که عزم ما برای حل مشکلات در چارچوب دموکراسی و قانون را نشان می‌دهد. "

درپی انتخابات محلی روز ۳۱ ماه مارس، اکرم امام اغلو، نامزد حزب جمهوری خلق ترکیه برای شهرداری استانبول، پیروز این انتخابات اعلام شد درحالیکه تعداد آراء او با آراء نامزد حزب حاکم عدالت و توسعه تفاوت اندکی داشت. در حالیکه این انتخابات به عنوان نوعی ارزیابی محبوبیت مردمی حزب عدالت و توسعه و آقای اردوغان تلقی می‌شد، این حزب با سخن گفتن از "تخلفات و فساد" نتیجه اعلام شده انتخابات را به رسمیت نشناخت.

آقای اردوغان در حمایت از دستور کمیسیون انتخابات برای برگزاری مجدد انتخابات استانبول گفه است که در جریان رای‌گیری اقدامات "جنایت سازمان یافته" و "فساد جدی" روی داده است.

امام اوغلو گفته است مردم ترکیه برای دفاع از دموکراسی خود مبارزه خواهند کرد

وی گفت: "مدارکی که ما تسلیم کرده بودیم چنان محکم و بر شواهد خدشه‌ناپذیر مبتنی بود که تردیدی در آن وجود نداشت.

وی گفت که اگر دولت "از دزدانی که از طریق صندوق اخذ رای اراده مردم را ربودند حساب پس نمی‌کشیدیم مردم خواستار توضیح ما می‌شدند. "

استانبول ۱۶ میلیون جمعیت دارد و مرکز اقتصادی ترکیه است و بخش قابل توجهی از بودجه عمومی ترکیه در این شهر به مصرف می‌رسد.

در پی اعلام تصمیم کمیسیون انتخابات در روز گذشته، اکرم امام اوغلو در سخنانی که به طور زنده از شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شد تصمیم کمیسیون انتخاباتی را محکوم کرد و گفت این تصمیم تحت نفوذ حزب حاکم اتخاذ شده است.

آقای امام اوغلو گفته است: "ما هرگز بر سر اصول خود سازش نمی‌کنیم. این کشور متشکل از ۸۲ میلیون فرد میهن‌دوست است که تا آخرین لحظه برای دمکراسی مبارزه خواهند کرد. "

کد خبر 439617

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha