یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶ - ۱۴:۰۲
۰ نفر

مزدک میرزایی: هفته بیست‌ودوم رقابت‌های لیگ سری A ایتالیا، شب گذشته با تساوی 2-2 آتالانتا مقابل فیورنتینا و پس از آن پیروزی 2 بر صفر و روحیه‌بخش رم مقابل رجینا شروع شد و بعدازظهر امروز و امشب یکشنبه 21 بهمن با برگزاری 8 بازی به پایان می‌رسد.

در حساسترین بازی این هفته، اودینزه و یوونتوس، تیم‌های ششم و سوم جدول در فریولی به دیدار هم می‌روند. این دو تیم در شرایطی برابر هم صف‌آرایی می‌کنند که یووه برای انتقام شکست خانگی دیدار رفت لحظه‌شماری می‌کند. بیانکونری در دیدار رفت تنها شکست خانگی‌اش در این فصل را در حالی متحمل شد که در اکثر دقایق صاحب میدان بود.

در این دیدار احتمالا جانلوئیجی بوفون بعد از چند هفته به ترکیب یوونتوس بازمی‌گردد. بوفون دوباره به همان کمردرد قدیمی و معروفش مبتلا شده بود و در غیاب او با جورجو کیلینی آمار گل‌های خورده یووه بالا رفته بود.

کیلینی برای این مسابقه بعید است به ترکیب اصلی برگردد، اما شاید برای لحظاتی به زمین برود. کلودیو رانیری امیدوار است بار دیگر مائورو کامورانزی را در اختیار داشته باشد، در حالی که دیوید ترزگه که از دعوت نشدن به تیم ملی فرانسه از دست ریموند دومنک ناراحت است، به‌دلیل آسیب‌دیدگی در تمرینات یووه، این بازی را از دست خواهد داد.

در غیاب او زوج دل‌پیرو- یاکوئینتا در پی گشودن دروازه اودینزه هستند که این دومی، بازیکن فصل گذشته اودینزه است و برای درخشش مقابل تیم سابقش انگیزه زیادی دارد.

یووه این هفته بار دیگر کریستیانو زانتی را در اختیار خواهد داشت. این‌ هافبک خشن، در تساوی خانگی و ناامیدکننده یووه برابر کالیاری (تیم آخر جدول)، به‌دلیل محرومیت بازی نکرد و در غیاب او تیاگو همانند اکثر بازی‌های گذشته بسیار ضعیف ظاهر شد. در ضمن محمد سیسوکو هافبک جدید یوونتوس که در هفته گذشته دقایقی برای بیانکونری بازی کرد، برای قرار گرفتن در کنار کریستیانو زانتی کاملا آماده است.

در اردوی اودینزه هم خبری از آسیب‌دیدگی نیست، اما آساموآ جیان، بازیکن غنایی اودینزه به‌دلیل حضور در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آفریقا برابر ساحل‌عاج این تیم را همراهی نمی‌کند.

اگرچه او در بازی دیشب گلی برای غنا به ثمر نرساند؛ اما در پیروزی 4 بر 2 غنا مقابل ساحل عاج بازی کرد و در این برد شریک بود. در غیاب او وظیفه آنتونیودی ناتاله و فابیو کوالیارلا 2 مهاجم ملی‌پوش این تیم بعد از درخشش در بازی دوستانه با پرتغال، سنگین‌تر است. دی ناتاله زننده تنها گل بازی در دیدار رفت دو تیم بود.

بحران مصدومیت در میلان

دیگر بازی مهم این هفته بین میلان و سیه‌نا برگزار می‌شود. میلان بعد از پشت سر گذاشتن نیم‌فصل اول، که همچون نیم‌فصل نخست فصل قبل مملو از ناکامی خصوصا در خانه بود، به مسیر اصلی بازمی‌گردد.

قهرمان اروپا برای اثبات شایستگی‌اش هفته قبل در یک بازی برتر فیورنتینا را در فلورانس شکست داد تا با یک بازی کمتر، به رتبه پنجم جدول رده‌بندی صعود کند.

اما درست در روزهایی که روسونری به شرایط آرمانی نزدیک شده است، یکباره کاکا و پاتو گل‌ساز و گلزن اولش در هفته‌های اخیر را به‌دلیل آسیب‌دیدگی زانو و ساق پا از دست داده است. در غیاب این دو رونالدوی همیشه مصدوم آمادگی خود را بازیافته است و می‌تواند برابر سیه‌نا بازی کند.

حضور فیلیپو اینزاگی در این دیدار هم در ابهام است، اما یوان ژورکوف، هافبک تهاجمی میلان که خیلی کم مورد محبت کارلتو قرار می‌گیرد، می‌تواند جای کاکا را به خود اختصاص دهد. از طرف دیگر جنارو گتوزو همچنان مصدوم است، ولی مارک یانکولوفسکی دوران آسیب‌دیدگی را پشت‌سر گذاشته و آماده بازگشت به میادین است.

حریف میلان اگر چه در رده نازل شانزدهم جدول است، اما حریف دست‌وپا بسته‌ای نیست. آنها هفته گذشته بهترین بازی فصلشان را ارائه دادند و با نتیجه باورنکردنی 3 بر صفر رم را مغلوب کردند.

ماسیمو ماکارونه، توماس لوکاتلی، سیمونه ورگاسولا و ماریو فریک سرشناس‌ترین یاران سیه‌نا هستند. در دیدار رفت دو تیم چیزی نمانده بود که سیه‌نا با تک‌گل ماکارونه بازی را ببرد، اما در واپسین لحظات آلساندرو نستا بازی را به تساوی کشاند.

نرآتزوری در جهنم سیسیل

تیم‌های کاتانیا و اینتر آخرین دیدار این هفته را مقابل هم انجام می‌دهند. از آنجا که در اکثر هفته‌های اخیر اشتباهات داوری به سود اینتر بوده، موجی از انتقادها به سوی کمیته داوران فوتبال ایتالیا روانه شده است و حتی بعضی رسانه‌ها پا را فراتر گذاشته و معتقدند این اشتباهات معنی‌دار و در جهت منافع ماسیمو موراتی و روبرتو مانچینی است.

به هر حال اینتر هفته گذشته از این اشتباه‌های داوری نهایت استفاده را برد و با‌ تک‌گل زلاتان ابراهیموویچ، امپولی ته جدولی را شکست داد تا اختلافش با رم، نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده‌اش را به عدد هشت برساند. نرآتزوری آنقدر قدرت دارد که به اشتباهات داوری احتیاجی نداشته باشد.

مانچینی به اندازه دو تیم بازیکن بین‌المللی دارد. نیمکت اینتر مملو از بازیکن صاحب‌نام است که به مانچو اجازه می‌دهد، برای هر بازی بر اساس خصوصیات تیم مقابل نفرات مورد نظرش را در میدان بچیند. مانچینی جواب منتقدان نرآتزوری را این‌گونه می‌دهد: فراموش نکنید ما در هر دو بازی آخرمان 10 نفره شده‌ایم.

اینتر برای بازی امشب در سیسیل باز هم مارکو ماتراتزی را در اختیار ندارد. او که مدت زیادی مصدوم بود این بار به‌دلیل پیچ‌خوردگی مچ پا بازی نمی‌کند. لوئیس فیگو از کمند شکستگی پا رها شده؛ اما پاتریک ویرا به‌دلیل دریافت کارت قرمز در بازی با امپولی، این بازی را از دست می‌دهد.

کاتانیا در دیدار رفت با گل‌های کرسوپ و سزار 2 بر صفر مغلوب اینتر شد. از جمله بازیکنان صاحب‌نام این تیم که به وسیله سیلویو بالدینی هدایت می‌شود، می‌توان به داوید بایوکو، جوزپه ماسکارا و آندره سوتیل اشاره کرد.

بهترین گلزن این تیم خورنته آندرس مارتینز مهاجم اهل کشور اروگوئه است که 5 گل به ثمر رسانده است. با این حال امشب کار مدافعان کاتانیا در برابر زلاتان ابراهیموویچ و خولیوکروز بسیار دشوار است.

کد خبر 43940

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز